
BMW gebruikt de naam Touring, Mercedes noemt het een Estate, Audi houdt het bij Avant en Volkswagen doopt de stationwagens sinds jaar en dag ‘Variant’. Deze nomenclatuur leek een van de laatste zekerheden in de autowereld, maar ook dit blijkt een illusie. Volkswagen laat vandaag de stationversie van de ID.7 zien, en die heet géén Variant. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer.
In augustus onthulde Volkswagen de nieuwe Passat. Deze auto komt alleen als stationwagen en heet als vanouds Variant. Het merk laat de bekende naam dus niet ineens volledig vallen. De Volkswagen ID.7 Tourer is de eerste volledig elektrisch stationwagen van het merk, en dat lijkt een goede reden te zijn om een nieuwe naam te bedenken. In 2024 moet de nieuwe stationwagen naar de showrooms komen.
Veel bagageruimte in de Volkswagen ID.7 Tourer

Het is overigens niet de eerste keer dat Volkswagen een afwijkende naam gebruikt: de stationversie van de Arteon heet Shooting Brake. Goed, genoeg over de naam. Achterin de nieuwe station kun je 545 liter bagage kwijt. Gooi je de achterbank plat, komt er een bagageruimte van bijna twee meter tevoorschijn. Dan heb je 1.714 liter bagageruimte. Andere belangrijke zaken als de actieradius zijn nog niet bekend.
Eén reactie op “De nieuwste stationwagen van Volkswagen heet geen Variant meer – zo heet ie”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

Schrijf mij maar op. Dit wordt mijn volgende leasebak.