
BMW gebruikt de naam Touring, Mercedes noemt het een Estate, Audi houdt het bij Avant en Volkswagen doopt de stationwagens sinds jaar en dag ‘Variant’. Deze nomenclatuur leek een van de laatste zekerheden in de autowereld, maar ook dit blijkt een illusie. Volkswagen laat vandaag de stationversie van de ID.7 zien, en die heet géén Variant. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer.
In augustus onthulde Volkswagen de nieuwe Passat. Deze auto komt alleen als stationwagen en heet als vanouds Variant. Het merk laat de bekende naam dus niet ineens volledig vallen. De Volkswagen ID.7 Tourer is de eerste volledig elektrisch stationwagen van het merk, en dat lijkt een goede reden te zijn om een nieuwe naam te bedenken. In 2024 moet de nieuwe stationwagen naar de showrooms komen.
Veel bagageruimte in de Volkswagen ID.7 Tourer

Het is overigens niet de eerste keer dat Volkswagen een afwijkende naam gebruikt: de stationversie van de Arteon heet Shooting Brake. Goed, genoeg over de naam. Achterin de nieuwe station kun je 545 liter bagage kwijt. Gooi je de achterbank plat, komt er een bagageruimte van bijna twee meter tevoorschijn. Dan heb je 1.714 liter bagageruimte. Andere belangrijke zaken als de actieradius zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De nieuwste stationwagen van Volkswagen heet geen Variant meer – zo heet ie”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Schrijf mij maar op. Dit wordt mijn volgende leasebak.