
BMW gebruikt de naam Touring, Mercedes noemt het een Estate, Audi houdt het bij Avant en Volkswagen doopt de stationwagens sinds jaar en dag ‘Variant’. Deze nomenclatuur leek een van de laatste zekerheden in de autowereld, maar ook dit blijkt een illusie. Volkswagen laat vandaag de stationversie van de ID.7 zien, en die heet géén Variant. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer.
In augustus onthulde Volkswagen de nieuwe Passat. Deze auto komt alleen als stationwagen en heet als vanouds Variant. Het merk laat de bekende naam dus niet ineens volledig vallen. De Volkswagen ID.7 Tourer is de eerste volledig elektrisch stationwagen van het merk, en dat lijkt een goede reden te zijn om een nieuwe naam te bedenken. In 2024 moet de nieuwe stationwagen naar de showrooms komen.
Veel bagageruimte in de Volkswagen ID.7 Tourer

Het is overigens niet de eerste keer dat Volkswagen een afwijkende naam gebruikt: de stationversie van de Arteon heet Shooting Brake. Goed, genoeg over de naam. Achterin de nieuwe station kun je 545 liter bagage kwijt. Gooi je de achterbank plat, komt er een bagageruimte van bijna twee meter tevoorschijn. Dan heb je 1.714 liter bagageruimte. Andere belangrijke zaken als de actieradius zijn nog niet bekend.
Eén reactie op “De nieuwste stationwagen van Volkswagen heet geen Variant meer – zo heet ie”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Schrijf mij maar op. Dit wordt mijn volgende leasebak.