
BMW gebruikt de naam Touring, Mercedes noemt het een Estate, Audi houdt het bij Avant en Volkswagen doopt de stationwagens sinds jaar en dag ‘Variant’. Deze nomenclatuur leek een van de laatste zekerheden in de autowereld, maar ook dit blijkt een illusie. Volkswagen laat vandaag de stationversie van de ID.7 zien, en die heet géén Variant. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer.
In augustus onthulde Volkswagen de nieuwe Passat. Deze auto komt alleen als stationwagen en heet als vanouds Variant. Het merk laat de bekende naam dus niet ineens volledig vallen. De Volkswagen ID.7 Tourer is de eerste volledig elektrisch stationwagen van het merk, en dat lijkt een goede reden te zijn om een nieuwe naam te bedenken. In 2024 moet de nieuwe stationwagen naar de showrooms komen.
Veel bagageruimte in de Volkswagen ID.7 Tourer

Het is overigens niet de eerste keer dat Volkswagen een afwijkende naam gebruikt: de stationversie van de Arteon heet Shooting Brake. Goed, genoeg over de naam. Achterin de nieuwe station kun je 545 liter bagage kwijt. Gooi je de achterbank plat, komt er een bagageruimte van bijna twee meter tevoorschijn. Dan heb je 1.714 liter bagageruimte. Andere belangrijke zaken als de actieradius zijn nog niet bekend.
Eén reactie op “De nieuwste stationwagen van Volkswagen heet geen Variant meer – zo heet ie”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Is het nog echt zo goedkoop om met een elektrische auto op vakantie te gaan?

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Schrijf mij maar op. Dit wordt mijn volgende leasebak.