
BMW gebruikt de naam Touring, Mercedes noemt het een Estate, Audi houdt het bij Avant en Volkswagen doopt de stationwagens sinds jaar en dag ‘Variant’. Deze nomenclatuur leek een van de laatste zekerheden in de autowereld, maar ook dit blijkt een illusie. Volkswagen laat vandaag de stationversie van de ID.7 zien, en die heet géén Variant. Dit is de Volkswagen ID.7 Tourer.
In augustus onthulde Volkswagen de nieuwe Passat. Deze auto komt alleen als stationwagen en heet als vanouds Variant. Het merk laat de bekende naam dus niet ineens volledig vallen. De Volkswagen ID.7 Tourer is de eerste volledig elektrisch stationwagen van het merk, en dat lijkt een goede reden te zijn om een nieuwe naam te bedenken. In 2024 moet de nieuwe stationwagen naar de showrooms komen.
Veel bagageruimte in de Volkswagen ID.7 Tourer

Het is overigens niet de eerste keer dat Volkswagen een afwijkende naam gebruikt: de stationversie van de Arteon heet Shooting Brake. Goed, genoeg over de naam. Achterin de nieuwe station kun je 545 liter bagage kwijt. Gooi je de achterbank plat, komt er een bagageruimte van bijna twee meter tevoorschijn. Dan heb je 1.714 liter bagageruimte. Andere belangrijke zaken als de actieradius zijn nog niet bekend.
Eén reactie op “De nieuwste stationwagen van Volkswagen heet geen Variant meer – zo heet ie”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.7 haalt bijna 800 kilometer op één volle accu

Is de Volkswagen ID.7 GTX Tourer de snelle EV-stationwagen die je wilt? (review)

De ID.7 Tourer GTX is gewoon weer een lekkere snelle stationwagen van Volkswagen

Prijs VW ID.7 Tourer: Dit kost de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

De ID.7 Tourer is de eerste elektrische stationwagen van Volkswagen

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Schrijf mij maar op. Dit wordt mijn volgende leasebak.