Dik, dikker, dikst

Het blijft toch een merkwaardige worsteling. Enerzijds doen autofabrikanten er van alles aan om hun gezicht groener te schminken, terwijl aan de andere kant de pk’s en newtonmeters je om de oren blijven vliegen. Want zeg nu zelf: is het echt nodig om de V10 TDI dieselmotor van de Volkswagen Touareg verder op te voeren?

We zullen de laatste zijn om te beweren dat rijden in deze Touareg R50 niet leuk zou zijn. Maar waar moet je al dat extra vermogen laten? Volkswagen durft het niet eens aan om te vertellen hoeveel meer het is, maar de gewone V10 diesel van de Touareg ziet met 313 pk en een koppel van 750 Nm niet direct bleek om de neus.

En blijkbaar zijn ze in Wolfsburg ook niet echt trots op het spoilerpakket en de dikke wielen van de Touareg R50. Een andere reden voor de introductie in Australië kunnen we zo snel niet verzinnen. Maar goed, je moet wat als je een dikke motor en een dikke auto nog dikker maakt. Het goede nieuws is overigens dat deze beul ook naar Nederland komt.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken