
Je kon er op wachten: na de nieuwe Volkswagen Beetle moest de open versie er natuurlijk ook nog komen. Het mag misschien een rare tijd lijken voor een cabrio-introductie, uitgerekend nu de regen met emmers tegelijk naar beneden komt, maar dat valt mee; dit zijn slechts de eerste foto’s – de auto staat pas in maart volgend jaar in de showroom.
De kap is standaard elektrisch te bedienen. Goed nieuws voor de immer-haastigen onder jullie: dat duurt maar 10 seconden én kan gedaan worden tijdens het rijden, zolang je maar niet harder dan 50 km/u rijdt. Er kan 225 liter bagageruimte mee, niet veel, maar toch weer wat meer dan de 201 van voorheen.
Qua motoren kun je kiezen uit een 1.2 TSI van 105 pk, een BlueMotion Technology-uitvoering (extra zuinig dus, waarschijnlijk fijn voor de bijtelling) van datzelfde apparaat, een 1.4 TSI met 160 pk en de tweeliter met 200 kerngezonde pk’tjes. Dieselen kan ook, en wel met een 1.6 van 105 pk of een 2.0 met 140 pk. Alles (waarschijnlijk met uitzondering van de 1.2 TSI) is er met handbak of DSG-automaat.
De auto is voor het eerst live te zien tijdens de Autoshow van Los Angeles op 30 november, prijzen en andere specificaties worden kort voor de marktintroductie bekendgemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkspod: mini-motor van een Kever-spatbord

Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Klassieke Volkswagens in elektrische vorm

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De auto’s van Toto Wolff

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
