
Je kon er op wachten: na de nieuwe Volkswagen Beetle moest de open versie er natuurlijk ook nog komen. Het mag misschien een rare tijd lijken voor een cabrio-introductie, uitgerekend nu de regen met emmers tegelijk naar beneden komt, maar dat valt mee; dit zijn slechts de eerste foto’s – de auto staat pas in maart volgend jaar in de showroom.
De kap is standaard elektrisch te bedienen. Goed nieuws voor de immer-haastigen onder jullie: dat duurt maar 10 seconden én kan gedaan worden tijdens het rijden, zolang je maar niet harder dan 50 km/u rijdt. Er kan 225 liter bagageruimte mee, niet veel, maar toch weer wat meer dan de 201 van voorheen.
Qua motoren kun je kiezen uit een 1.2 TSI van 105 pk, een BlueMotion Technology-uitvoering (extra zuinig dus, waarschijnlijk fijn voor de bijtelling) van datzelfde apparaat, een 1.4 TSI met 160 pk en de tweeliter met 200 kerngezonde pk’tjes. Dieselen kan ook, en wel met een 1.6 van 105 pk of een 2.0 met 140 pk. Alles (waarschijnlijk met uitzondering van de 1.2 TSI) is er met handbak of DSG-automaat.
De auto is voor het eerst live te zien tijdens de Autoshow van Los Angeles op 30 november, prijzen en andere specificaties worden kort voor de marktintroductie bekendgemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkspod: mini-motor van een Kever-spatbord

Koop nu deze Volkswagen Beetle Outlaw

Klassieke Volkswagens in elektrische vorm

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De auto’s van Toto Wolff

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Mensen met laag inkomen betalen meer autobelasting’, maar hoe kan dat eigenlijk?

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s
