
Ook jouw gloednieuwe auto kan na één dag al roest laten zien, maar vaak is dit wel beperkt tot de remschijven. Bij de Tesla Cybertruck is het helaas niet na een keertje stevig remmen weg. Afgelopen week verschenen verschillende berichten dat de roestvrijstalen koets van de nieuwe Tesla al sporen van roest begon te vertonen. Een ingenieur van het merk legt nu uit hoe het zit.
De Tesla-medewerker legt op X uit dat de roestplekjes niet groter zijn dan speldenknopjes, waarmee hij aangeeft dat de berichten over roestvorming wat overdreven zijn. Daarnaast legt hij uit dat het eigenlijk niet de Tesla zelf is die roest, maar vervuiling van buitenaf. Kleine stukjes ijzer op de lak kunnen gaan roesten, waardoor het lijkt alsof de Cybertruck roest.
Waar komt het ijzer vandaan?
De kleine stukjes metaal kunnen in de fabriek op de Tesla terecht zijn gekomen, of tijdens het transport met de trein. Wie zijn auto vlak bij het spoor parkeert, herkent dit probleem en zal ook regelmatig roestplekjes op de auto hebben. Prorail noemt deze vorm van vliegroest ook wel ‘railroest’. Met een middeltje als IronX kun je de vliegroest verwijderen.
De oplossing voor de roestende Cybertruck is volgens de ingenieur heel simpel. Hij adviseert het schoonmaakmiddel ‘Bar Keepers Friend’ of ‘Citrisurf77’ te gebruiken om de lak te reinigen. Bij hardnekkige plekken kun je een stukje blauwe Scotch Brite pakken, hiermee zou je geen krassen maken op de roestvrijstalen koets van de Tesla Cybertruck.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
13 reacties op “Tesla-medewerker legt uit waarom de Cybertruck nu al roest (en geeft een simpele oplossing)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

De eerste Tesla Cybertruck van Nederland is nu al verkocht – dit is de nieuwe (semi-bekende) eigenaar

Je moet in Nederland een speciale cursus volgen als je met de Tesla Cybertruck wilt rijden

Voor 10.000 euro ziet de Tesla Cybertruck er ineens heel erg goed uit

Cybertruck-politie auto gaat de wegen veilig maken

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

De Fiat 500 gweer een gigantisch succes worden, maar hoe komt dat eigenlijk?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

Het ziet ernaar uit dat Tesla op de terugweg is,… naar de VS. Ik vrees dat de recente prijsverlagingen van Tesla, China, Zuid-Korea, Japan en wie weet Europa, niet zal weerhouden om de rijdende onzin van Tesla van hun wegen te concurreren met betere, veilger en zuiniger ontwerp en vooral goedkoper. Dat EV’s te duur zijn voor een normaal verdienende werkende mens, … dat is ondertussen wel erg duidelijk. Als Europa het niet doet, zal Azië dat wel effe snel oplossen!
America first?
Think again!
Roy
Rvs is afkorting van Roestvast staal iov roestvti staal.
Dat snapt iedereen en dus moet je RVS nabehandelen wil je het echt roestvrij maken. Dit zijn ze bij Tesla vergeten zoals die eigenaar van die roestbak ook zegt.
Ja na bewerken van RVS (met metalen gereedschap) moet je het RVS beitsen om restjes van staal er af te halen zodat het niet meer gaat roesten.
Want met die roest gaat RVS ook achteruit en wordt het zwakker.
Heeft de cybertruck dan toch een laklaag?
Waar hebben we dat eerder gehoord?
Hint: het had in ieder geval niet te maken met het voorkomen van desinformatie…
Slecht ontwerp in alle opzichten. Hoog verbruik, te onveilig om in de ontwikkelde wereld de weg op te mogen en 45 jaar na dato nog dezelfde principiële ontwerpproblemen die de DeLorean ook al had. Een totale faal omdat de psychopate CEO zijn ego moest laten strelen.
Wat een verfrissend nuchter antwoord, bedankt voor deze informatie, Topgear.
Het valt op hoe anders dit is dan de sensationele koppen in de reguliere media, die suggereren dat het de CT is die roest.
Interessant om te weten dat roestvrij staal inderdaad kan roesten, vooral wanneer ander metaal begint te roesten en dit als een soort katalysator werkt voor corrosie, zelfs bij RVS. Het is dus verstandig om de auto regelmatig grondig schoon te maken om dit te voorkomen. Of de auto te wrappen.
Hoeveel excuses je ook verzint, dit gebeurt niet bij auto’s die wel op een normale manier afgewerkt worden.
Het is grappig dat verschillende eigenaren zeggen dat dit een ontwerpfout is en je een beschermende laag moet aanbrengen maar dat hier een fanboy de fout probeert recht te praten.
Haha ja bizar. Plaatvoordekop.nl
Ik probeer het recht te praten??
Hebben jullie überhaupt het artikel gelezen jongetjes?
“Wie zijn auto vlak bij het spoor parkeert, herkent dit probleem en zal ook regelmatig roestplekjes op de auto hebben. Prorail noemt deze vorm van vliegroest ook wel ‘railroest’”
Heeft dit niets met afwerking te maken..
Begrijpend lezen een probleem? Of is het een ultra korttermijn geheugen?
Mijn god, wat een niveau.
Structurele roestvorming bij Tesla vs. iets dat zeer selectief voorkomt bij alle andere auto’s.
Als je dat verschil niet snapt of niet wil zien, mis je echt elk niveau. En de problemen maar bagetalliseren. Lachwekkend, wat een figuur.
Het is de vraag wie de grotere faal is: Tesla met het mislukte ontwerp of types als Maarten die het ten koste van alles proberen te verdedigen.