
Ook jouw gloednieuwe auto kan na één dag al roest laten zien, maar vaak is dit wel beperkt tot de remschijven. Bij de Tesla Cybertruck is het helaas niet na een keertje stevig remmen weg. Afgelopen week verschenen verschillende berichten dat de roestvrijstalen koets van de nieuwe Tesla al sporen van roest begon te vertonen. Een ingenieur van het merk legt nu uit hoe het zit.
De Tesla-medewerker legt op X uit dat de roestplekjes niet groter zijn dan speldenknopjes, waarmee hij aangeeft dat de berichten over roestvorming wat overdreven zijn. Daarnaast legt hij uit dat het eigenlijk niet de Tesla zelf is die roest, maar vervuiling van buitenaf. Kleine stukjes ijzer op de lak kunnen gaan roesten, waardoor het lijkt alsof de Cybertruck roest.
Waar komt het ijzer vandaan?
De kleine stukjes metaal kunnen in de fabriek op de Tesla terecht zijn gekomen, of tijdens het transport met de trein. Wie zijn auto vlak bij het spoor parkeert, herkent dit probleem en zal ook regelmatig roestplekjes op de auto hebben. Prorail noemt deze vorm van vliegroest ook wel ‘railroest’. Met een middeltje als IronX kun je de vliegroest verwijderen.
De oplossing voor de roestende Cybertruck is volgens de ingenieur heel simpel. Hij adviseert het schoonmaakmiddel ‘Bar Keepers Friend’ of ‘Citrisurf77’ te gebruiken om de lak te reinigen. Bij hardnekkige plekken kun je een stukje blauwe Scotch Brite pakken, hiermee zou je geen krassen maken op de roestvrijstalen koets van de Tesla Cybertruck.
13 reacties op “Tesla-medewerker legt uit waarom de Cybertruck nu al roest (en geeft een simpele oplossing)”
Laat een antwoord achter aan Een Teslamedewerker op X Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

De eerste Tesla Cybertruck van Nederland is nu al verkocht – dit is de nieuwe (semi-bekende) eigenaar

Je moet in Nederland een speciale cursus volgen als je met de Tesla Cybertruck wilt rijden

Voor 10.000 euro ziet de Tesla Cybertruck er ineens heel erg goed uit

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Het ziet ernaar uit dat Tesla op de terugweg is,… naar de VS. Ik vrees dat de recente prijsverlagingen van Tesla, China, Zuid-Korea, Japan en wie weet Europa, niet zal weerhouden om de rijdende onzin van Tesla van hun wegen te concurreren met betere, veilger en zuiniger ontwerp en vooral goedkoper. Dat EV’s te duur zijn voor een normaal verdienende werkende mens, … dat is ondertussen wel erg duidelijk. Als Europa het niet doet, zal Azië dat wel effe snel oplossen!
America first?
Think again!
Roy
Rvs is afkorting van Roestvast staal iov roestvti staal.
Dat snapt iedereen en dus moet je RVS nabehandelen wil je het echt roestvrij maken. Dit zijn ze bij Tesla vergeten zoals die eigenaar van die roestbak ook zegt.
Ja na bewerken van RVS (met metalen gereedschap) moet je het RVS beitsen om restjes van staal er af te halen zodat het niet meer gaat roesten.
Want met die roest gaat RVS ook achteruit en wordt het zwakker.
Heeft de cybertruck dan toch een laklaag?
Waar hebben we dat eerder gehoord?
Hint: het had in ieder geval niet te maken met het voorkomen van desinformatie…
Slecht ontwerp in alle opzichten. Hoog verbruik, te onveilig om in de ontwikkelde wereld de weg op te mogen en 45 jaar na dato nog dezelfde principiële ontwerpproblemen die de DeLorean ook al had. Een totale faal omdat de psychopate CEO zijn ego moest laten strelen.
Wat een verfrissend nuchter antwoord, bedankt voor deze informatie, Topgear.
Het valt op hoe anders dit is dan de sensationele koppen in de reguliere media, die suggereren dat het de CT is die roest.
Interessant om te weten dat roestvrij staal inderdaad kan roesten, vooral wanneer ander metaal begint te roesten en dit als een soort katalysator werkt voor corrosie, zelfs bij RVS. Het is dus verstandig om de auto regelmatig grondig schoon te maken om dit te voorkomen. Of de auto te wrappen.
Hoeveel excuses je ook verzint, dit gebeurt niet bij auto’s die wel op een normale manier afgewerkt worden.
Het is grappig dat verschillende eigenaren zeggen dat dit een ontwerpfout is en je een beschermende laag moet aanbrengen maar dat hier een fanboy de fout probeert recht te praten.
Haha ja bizar. Plaatvoordekop.nl
Ik probeer het recht te praten??
Hebben jullie überhaupt het artikel gelezen jongetjes?
“Wie zijn auto vlak bij het spoor parkeert, herkent dit probleem en zal ook regelmatig roestplekjes op de auto hebben. Prorail noemt deze vorm van vliegroest ook wel ‘railroest’”
Heeft dit niets met afwerking te maken..
Begrijpend lezen een probleem? Of is het een ultra korttermijn geheugen?
Mijn god, wat een niveau.
Structurele roestvorming bij Tesla vs. iets dat zeer selectief voorkomt bij alle andere auto’s.
Als je dat verschil niet snapt of niet wil zien, mis je echt elk niveau. En de problemen maar bagetalliseren. Lachwekkend, wat een figuur.
Het is de vraag wie de grotere faal is: Tesla met het mislukte ontwerp of types als Maarten die het ten koste van alles proberen te verdedigen.