Waarom UPS nooit een bocht naar links maakt
Omgekeerde NASCAR?

Wij hadden er nog nooit van gehoord, maar in Amerika gaat een gerucht dat de pakketbezorgers van UPS nooit een bocht naar links maken. Wat blijkt? Er zit nog een kern van waarheid in ook. De planningssoftware van UPS maakt de route zo, dat er zo weinig mogelijk bochten naar links in zitten. Dit is geen stil protest tegen NASCAR, waarbij ze toch vooral linksaf slaan. Nee: het bespaart UPS in Amerika elk jaar 350 miljoen dollar aan brandstof.
Als je er over nadenkt, is het best logisch. Denk maar aan een bocht naar rechts. Meestal kun je bij deze bochten voorsorteren en afslaan, je hebt immers voorrang. Wil je linksaf, dan moet je een andere rijstrook oversteken. Het wachten op die rijstrook, dat kost tijd en benzine. Daarbij is het zo dat veel stoplichten in Amerika niet gelden voor wie rechtsaf slaat. De ritten worden korter, net als de draaitijd voor de motor. En dat scheelt weer in de kosten.
UPS bevestigt aan TopGear dat de planningssoftware in de meeste landen wordt gebruikt, dus ook in Nederland nemen de UPS-bezorgers met name bochten naar rechts. Mocht je dus het vermoeden hebben dat een undercoveragent van de schaduwregering in een UPS-busje je volgt, neem dan een bocht naar links. Als hij je volgt, dan valt hij door de mand. Levensreddende tips van TopGear – graag gedaan.
Waarom UPS nooit een bocht naar links maakt
Lees meer over
Meer hierover
Dubieuze Audi RS 6 V10 bij Domeinen
Het moet de goedkoopste Audi RS 6 V10 van Nederland zijn
Groep van 45 supercars langs de kant
De politie van Hong Kong verdenkt ze van straatracen
TopGear Magazine 189 is uit!
Rallylegendes!
Kooptip: Bugatti Chiron van Jeroen van den Berg
De Chiron met camouflageprint in het interieur
Abonneren
6x TopGear met korting voor € 39,95
Met 26% korting
3x TopGear met korting voor € 19,95
Met 26% korting
TopGears Quick Car Finder
Trending nieuws
BMW M2 doet een ‘money shift’
Bij 7.000 tpm terug naar z'n drie in plaats van naar de vijf
Laatste autotests
Citroën ë-C4 Shine
Dagje naar de C