
De onthulling van de Ferrari Roma is alweer lang geleden, in november. Ergens is de tijd wel snel gegaan de afgelopen maanden. De nare pandemie zorgt ervoor dat nog maar heel weinig mensen een testrit maakten in de Roma, maar dat weerhield tuner Wheelsandmore niet ervan om een setje velgen plus een motorische upgrade te bedenken.
De Wheelsandmore Ferrari Roma is zo’n 80 pk krachtiger dan de standaard Roma, die vanuit de fabriek 620 pk heeft. De 700 pk (en 885 Nm) komt van een ECU-tune en een uitlaat van Capristo. De dempers hebben een afstandsbediening waarmee je op commando de buren blij of boos kunt maken. De uitlaat neemt 15 van de 80 pk voor zijn rekening, volgens Wheelsandmore.
Naast meer pk’s krijgt de Wheelsandmore Ferrari Roma uiteraard een set nieuwe velgen. Liefhebbers hebben keuze uit vier soorten velgen in 21- of 22-inch. Mocht je liever een meer klassiek velgdesign willen, kun je uiteraard ook alleen de uitlaat en de ECU-tune nemen. Snappen we best wel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Ferrari Roma Spider review: Hoe rijdt de prachtige verschijning?

Rijden in de Ferrari Roma Spider: Hoe rijdt Ferrari’s softere GT?

Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Ferrari 308 GT4 vs Ferrari Roma

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
