
De onthulling van de Ferrari Roma is alweer lang geleden, in november. Ergens is de tijd wel snel gegaan de afgelopen maanden. De nare pandemie zorgt ervoor dat nog maar heel weinig mensen een testrit maakten in de Roma, maar dat weerhield tuner Wheelsandmore niet ervan om een setje velgen plus een motorische upgrade te bedenken.
De Wheelsandmore Ferrari Roma is zo’n 80 pk krachtiger dan de standaard Roma, die vanuit de fabriek 620 pk heeft. De 700 pk (en 885 Nm) komt van een ECU-tune en een uitlaat van Capristo. De dempers hebben een afstandsbediening waarmee je op commando de buren blij of boos kunt maken. De uitlaat neemt 15 van de 80 pk voor zijn rekening, volgens Wheelsandmore.
Naast meer pk’s krijgt de Wheelsandmore Ferrari Roma uiteraard een set nieuwe velgen. Liefhebbers hebben keuze uit vier soorten velgen in 21- of 22-inch. Mocht je liever een meer klassiek velgdesign willen, kun je uiteraard ook alleen de uitlaat en de ECU-tune nemen. Snappen we best wel.
Meer van TopGear


Ferrari Roma Spider review: Hoe rijdt de prachtige verschijning?

Rijden in de Ferrari Roma Spider: Hoe rijdt Ferrari’s softere GT?

Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Ferrari 308 GT4 vs Ferrari Roma

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
