
De onthulling van de Ferrari Roma is alweer lang geleden, in november. Ergens is de tijd wel snel gegaan de afgelopen maanden. De nare pandemie zorgt ervoor dat nog maar heel weinig mensen een testrit maakten in de Roma, maar dat weerhield tuner Wheelsandmore niet ervan om een setje velgen plus een motorische upgrade te bedenken.
De Wheelsandmore Ferrari Roma is zo’n 80 pk krachtiger dan de standaard Roma, die vanuit de fabriek 620 pk heeft. De 700 pk (en 885 Nm) komt van een ECU-tune en een uitlaat van Capristo. De dempers hebben een afstandsbediening waarmee je op commando de buren blij of boos kunt maken. De uitlaat neemt 15 van de 80 pk voor zijn rekening, volgens Wheelsandmore.
Naast meer pk’s krijgt de Wheelsandmore Ferrari Roma uiteraard een set nieuwe velgen. Liefhebbers hebben keuze uit vier soorten velgen in 21- of 22-inch. Mocht je liever een meer klassiek velgdesign willen, kun je uiteraard ook alleen de uitlaat en de ECU-tune nemen. Snappen we best wel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma


Ferrari 308 GT4 vs Ferrari Roma


Ferrari Roma vast in krappe steeg


Ferrari Roma


Configurator Ferrari Roma helpt tijd te doden



Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels




Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Rijden met de Ferrari Purosangue in de sneeuw: is hij een half miljoen waard?


Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?


Slik: Dit is de forse Nederlandse prijs van de Ferrari Purosangue


Als de Ferrari 296 GTB al zo snel voelt als een LaFerrari, waar gaat het dan heen?



Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Al deze Nissan V8-motoren uit de IndyCar staan te koop


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Koop deze Volvo 740 Turbo met V6 en een bekende eerste eigenaar



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI



Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off




Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


De nieuwe Lamborghini LB744 is 25 procent stijver dan de Aventador


De TopGear Maserati Special is uit!


Valtteri Bottas pikt Alfa Romeo Giulia GTAm op bij zijn werkgever



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)



Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Horrordate via Tinder eindigt in gestolen Jaguar (en daarna een achtervolging)


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!


Reacties