
De onthulling van de Ferrari Roma is alweer lang geleden, in november. Ergens is de tijd wel snel gegaan de afgelopen maanden. De nare pandemie zorgt ervoor dat nog maar heel weinig mensen een testrit maakten in de Roma, maar dat weerhield tuner Wheelsandmore niet ervan om een setje velgen plus een motorische upgrade te bedenken.
De Wheelsandmore Ferrari Roma is zo’n 80 pk krachtiger dan de standaard Roma, die vanuit de fabriek 620 pk heeft. De 700 pk (en 885 Nm) komt van een ECU-tune en een uitlaat van Capristo. De dempers hebben een afstandsbediening waarmee je op commando de buren blij of boos kunt maken. De uitlaat neemt 15 van de 80 pk voor zijn rekening, volgens Wheelsandmore.
Naast meer pk’s krijgt de Wheelsandmore Ferrari Roma uiteraard een set nieuwe velgen. Liefhebbers hebben keuze uit vier soorten velgen in 21- of 22-inch. Mocht je liever een meer klassiek velgdesign willen, kun je uiteraard ook alleen de uitlaat en de ECU-tune nemen. Snappen we best wel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Ferrari Roma Spider review: Hoe rijdt de prachtige verschijning?

Rijden in de Ferrari Roma Spider: Hoe rijdt Ferrari’s softere GT?

Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Ferrari 308 GT4 vs Ferrari Roma

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Lamborghini Revuelto geschikt als lesauto? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Reacties