Windrush: de schuilplaats van supercars in Londen

Een plek nodig om je miljoenencollectie te stallen? Zoek niet verder

Foto('s): WindrushLamborghini Windrush
Foto('s): WindrushAston Martin DB5 Windrush
Foto('s): WindrushPagani achterbumper Windrush
Foto('s): WindrushPagani Windrush
Foto('s): WindrushPagani Huayra Windrush
Foto('s): WindrushMcLaren en Pagani Windrush
Lamborghini Windrush
Aston Martin DB5 Windrush
Pagani achterbumper Windrush
Pagani Windrush
Pagani Huayra Windrush
McLaren en Pagani Windrush

Je gloednieuwe Pagani Huayra, die parkeer je niet zomaar langs de kant van de weg om door dronken fietsers geraakt te worden. In je eigen schuur staat ie ook prima, maar waar laat je je Ferrari Enzo dan? Ja, eigenaren van supercars hebben het maar zwaar.

Gelukkig heeft een man met een groot empathisch vermogen, Tim Earnshaw, een sympathieke oplossing: Windrush. Een beveiligde garage in hartje Londen. Hoe goed beveiligd? Om je een idee te geven: delen van de beveiliging komen overeen met Fort Knox – letterlijk.

Het concept van Windrush

‘Het maakt niet uit wat voor auto je hebt, het proces is hetzelfde. Elke keer als hier een auto door de deur komt, gebruiken we een checklist voor een volledige bepaling van de toestand. We checken hem vanbinnen en maken hem daarna volledig schoon’, zegt Tim tegen TopGear.

‘We hebben er hier nu 150 staan, en ze zijn allemaal aangesloten op een druppellader om de batterij gezond te houden. Sommige auto’s worden twee tot drie keer per jaar gebruikt en sommige twee of drie keer per week. Het maakt niet uit hoe vaak ze nodig zijn.

‘Wanneer de auto naar buiten komt, controleren we of er geen vette vingers op de lak staan, of de vloeistoffen goed zijn, we verlagen de bandendruk (in de opslag gaat er iets meer druk in), vullen de ruitenwisservloeistof bij, checken de batterij, checken de geldigheid van de APK en we kijken of hij niet geschorst is. Wanneer de klant aankomt, stapt hij in en rijdt hij weg.’

Tim doet dit werk nu al vijftien jaar. Het begon als een weekendklusje, toen hij voor iemand een Jaguar E-type moest opslaan en voor iemand anders een Mitsubishi Evo. Zijn bedrijf groeide en na zes jaar deed hij het werk fulltime.

Uiteraard respecteert Tim de privacy van zijn klanten. Daarom mochten we slechts een heel klein aantal van de 150 auto’s op de foto vastleggen. De opslag kost omgerekend zo’n 570 euro per auto per maand. Je auto staat dan in het gezelschap van een one-off Aston Martin DB5, een Bugatti Chiron, een McLaren P1 en nog veel meer.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws