Zo werkt de aerodynamica van de McLaren 720S

Hoe komt de McLaren 720S aan 50 procent meer downforce dan zijn voorganger?

mclaren 720S 2017 oranje Aerodynamica Mclaren 720S

Met 50 procent meer downforce dan de 650S nam Mclaren het begrip ‘functionele schoonheid’ wel heel serieus. De McLaren 720S heeft de grens van aerodynamica en koeling opgezocht. Zo werkt de aerodynamica van de McLaren 720S.

Mclaren 720S

01. De achterkant

De achterkant van de Mclaren 720S is 145 millimeter lager dan die van de 650S, en de actieve achterspoiler zorgt voor 30 procent meer downforce. De diffuser achter zwiept omhoog vanaf de platte onderkant en heeft een nog scherper ‘hekwerk’.

mclaren 720s

02. Lagere Luchtinlaten

Ondanks de gladde zijkanten van de Mclaren 720S is de koeling toch met 15 procent verbeterd. Lagere luchtinlaten achter de portieren zijn geïnspireerd op een idee dat we eerder zagen op de 675LT.

mclaren 720s

03. De buitenspiegels

De buitenspiegels zijn zo geplaatst dat ze de lucht van de a-stijlen naar een kanaal diep in het portier voeren. Daarvandaan gaat de lucht naar de ‘kieuwen’ aan weerszijden van de motor en naar de radiatoren.

mclaren 720s

04. De velgen

Gesmede aluminium velgen zijn standaard – superlichtgewicht wielen reduceren het onafgeveerde gewicht met 12,5 kilo. Koolstof-keramische remschijven zijn standaard.

mclaren 720s

05. De voorbumper

De aerodynamische bladen in de voorbumper zijn geïnspireerd door de Mclaren P1. De inlaten onder de led-koplampen voeren lucht naar de lage-temperatuursradiatoren.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken