
Noem ons ouderwets. Je mag ons zelfs een zeur noemen. Maar als wij ergens 3,4 miljoen euro voor zouden betalen, verwachten we op z’n minst dat iemand z’n zonnebril afdoet bij het afleveren. Of misschien iets anders aantrekt dan een voetbalbroekje van Nike. En ergens in de marge van die 3,4 miljoen zit toch wel een knipbeurt van de kapper? De gemiddelde PostNL-bezorger doet het met meer elegantie.
Bestel je in Nederland (of waar dan ook ter wereld) een Bugatti Chiron, dan zal het er vast anders aan toegaan dan de aflevering hieronder. Zie het als een onrepresentatieve momentopname. Misschien krijg je hier zelfs een bakkie pleur en klimt de verkoper niet door het raam van je gloednieuwe Chiron naar binnen om ‘m te starten. Maar goed, dat is ook niet het interessantste aan deze video.
Waar gaat het wel om?
Hoe de aflevering in zijn werk gaat, is natuurlijk aan de dealer die de auto verkocht. Interessant is om te zien wat allemaal voor leuks je bij de Bugatti Chiron krijgt. Om te beginnen is het een valetsleutel die de Chiron bij de aflevering start. En dat is dezelfde sleutel die je tien jaar geleden in een Volkswagen Polo vond, maar dan met een Bugatti-logo. Deze sleutel begrenst het vermogen van de Chiron.
De nieuwe eigenaar krijgt per vliegtuig een metalen kist opgestuurd vanuit Frankrijk (te zien vanaf 09:00 minuten). Daarin zitten een bedankbrief van Bugatti-chef Stephan Winkelmann, de boekjes en nog een rode doos met de hoofdsleutel, de sleutel om de topsnelheid te ontgrendelen en een een USB-stick. Op de stick staan foto’s van de bouw van jouw Chiron. En dat maakt weer een hoop goed.
Zo wordt een Bugatti Chiron afgeleverd
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

Dit is het ultieme Vaderdagcadeau!

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland
