
Noem ons ouderwets. Je mag ons zelfs een zeur noemen. Maar als wij ergens 3,4 miljoen euro voor zouden betalen, verwachten we op z’n minst dat iemand z’n zonnebril afdoet bij het afleveren. Of misschien iets anders aantrekt dan een voetbalbroekje van Nike. En ergens in de marge van die 3,4 miljoen zit toch wel een knipbeurt van de kapper? De gemiddelde PostNL-bezorger doet het met meer elegantie.
Bestel je in Nederland (of waar dan ook ter wereld) een Bugatti Chiron, dan zal het er vast anders aan toegaan dan de aflevering hieronder. Zie het als een onrepresentatieve momentopname. Misschien krijg je hier zelfs een bakkie pleur en klimt de verkoper niet door het raam van je gloednieuwe Chiron naar binnen om ‘m te starten. Maar goed, dat is ook niet het interessantste aan deze video.
Waar gaat het wel om?
Hoe de aflevering in zijn werk gaat, is natuurlijk aan de dealer die de auto verkocht. Interessant is om te zien wat allemaal voor leuks je bij de Bugatti Chiron krijgt. Om te beginnen is het een valetsleutel die de Chiron bij de aflevering start. En dat is dezelfde sleutel die je tien jaar geleden in een Volkswagen Polo vond, maar dan met een Bugatti-logo. Deze sleutel begrenst het vermogen van de Chiron.
De nieuwe eigenaar krijgt per vliegtuig een metalen kist opgestuurd vanuit Frankrijk (te zien vanaf 09:00 minuten). Daarin zitten een bedankbrief van Bugatti-chef Stephan Winkelmann, de boekjes en nog een rode doos met de hoofdsleutel, de sleutel om de topsnelheid te ontgrendelen en een een USB-stick. Op de stick staan foto’s van de bouw van jouw Chiron. En dat maakt weer een hoop goed.
Zo wordt een Bugatti Chiron afgeleverd
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Wordt de diesel (per ongeluk) ineens weer heel aantrekkelijk in Nederland door de nieuwe wegenbelasting?

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer
