Dit is zó perfect, dat het bijna met opzet moet zijn. Uitgerekend Ferrari, het merk dat al jaren het mikpunt is van spot vanwege gedoe tijdens de pitstops, heeft al de eerste blunder achter de rug. En het seizoen is nog niet eens begonnen. Voor de nieuwe SF-24 plaatste Ferrari gisteren een leuk promofilmpje online, alleen hadden ze in de montage de verkeerde beelden gepakt.

De promo is inmiddels verwijderd van Ferrari’s eigen kanalen, maar het internet vergeet niets. In de video maakt Carlos Sainz (een lekkere trap na) een pitstop, maar in plaats van een snelle stop, krijgt de monteur linksvoor het wiel er niet lekker op. De pitstop duurt uiteindelijk bijna 4 seconden. Voor wie het vergeten is: het record staat op 1,8 seconden.

Ferrari plaatste vandaag een nieuw filmpje met het bijschrift: ‘De beheerder raakte zo verwikkeld in de shot dat we de verkeerde opname kozen.’ De nieuwe video kreeg bijna 450.000 likes en werd al bijna 6 miljoen keer bekeken. Dus zeg het maar: een blunder of een perfect uitgekiende zet van het social media-team bij Ferrari?

De blunder van Ferrari

Het nieuwe promofilmpje

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear