F1-teams en horlogemerken zijn beide gek op goede tijden en daarom werken ze graag samen. Red Bull is goede vriendjes met TAG Heuer, Mercedes past prima door één deur met horlogemerk IWC en Scuderia Ferrari werkt graag samen met Hublot. Al best lang, zelfs. Sinds 2011 omarmt Ferrari het polsklokjesmerk. Tijd voor een feestje.
Hublot en Ferrari vieren dit jaar hun langdurige samenwerking met twee horloges met een gelimiteerde oplage. De eerste dient om het 90-jarige bestaan van Scuderia Ferrari te vieren. Hij draagt dan ook de niet al te fantasierijke naam Big Bang Scuderia Ferrari 90th Anniversary.
Big Bang Scuderia Ferrari 90th Anniversary
Dit horloge komt in drie verschillende uitvoeringen en elke uitvoering is gelimiteerd tot slechts 90 stuks. Zeldzaam dus. Mocht je ze alle drie willen hebben, dan kun je er ook voor kiezen om een van de tien collector-setjes aan te schaffen. Bij elk horloge is een ander materiaal uit de geschiedenis van Ferrari gebruikt.
In de eerste zijn zichtbare metalen onderdelen verwerkt. Het leren bandje is gemaakt van pekarileer, waarmee Ferrari zijn kuipstoelen bekleedde. De kast van platina moet het dashboard van weleer voorstellen. De kleine metertjes lijken op de tellers uit de oude F1-auto’s. Op het prijskaartje staat 40.400 euro.
De tweede versie is gemaakt van koolstofvezel en staat voor de moderne tijd bij Scuderia Ferrari. Het bandje is gemaakt van Nomex, het brandvrije materiaal dat wordt gebruikt voor race-overalls. De kleuren zijn rood en zwart, net als de huidige kleuren van de F1-auto’s. Deze editie is iets voordeliger: 34.200 euro.
Het laatste model is gemaakt van saffier en is grotendeels transparant. Het innovatieve materiaal staat voor de technologie en toekomst die Ferrari staat te wachten. Het bandje is van kevlar. In elk horloge is één van de drie Scuderia-kleuren verwerkt. Hiervoor betaal je een forse 68.000 euro.
Classic Fusion Ferrari GT
Om de GT-auto’s van Ferrari te eren, werkten Ferrari en Hublot nogmaals samen en komen ze met een speciale editie van de Classic Fusion. Waar Hublot verantwoordelijk is voor het mechanische en technische deel van het horloge, tekende Ferrari voor het design.
Net zoals de Big Bang Scuderia Ferrari is deze Classic Fusion niet onbeperkt te bestellen. Ook hier zijn drie varianten van het model te bestellen: Titanium, King Gold en 3D Carbon, met bijpassende materialen voor de kast.
Van het Titanium-model worden slechts 1.000 stuks gemaakt, die elk een slordige 21.700 euro kosten. De King Gold en de 3D Carbon zijn nog exclusiever met een oplage van 500 exemplaren per uitvoering. De King Gold heeft een prijskaartje van maar liefst 38.300 euro en het 3D Carbon-model moet 26.900 euro opbrengen.
Reacties