De Elfjes van Singer zijn de ultieme Porsches 911. Of in ieder geval de ultieme oude 911. Maar wat krijg je als je van de ultieme 911 een ultieme versie maakt? Juist: het ultieme prijskaartje. Dit kost de ‘Dynamics and Lightweighting Study’ van Singer.

Rob Dickinson, het genie achter Singer Vehicle Design, obsedeerde vier jaar lang over de ultieme creatie. De obsessie is merkbaar in grote veranderingen tot kleine details – haast geen enkel onderdeel is standaard, of niet van een hoogwaardig materiaal.

Zelfs de motor werd verplaatst

Zo werd de motor een stuk naar voren geplaatst voor een betere gewichtsverdeling (wat zullen puristen hiervan vinden?) en het dak aangepast om de lucht beter naar de verhoogde achterspoiler te dirigeren. De luchtgekoelde (!) 4,0-liter boxermotor produceert 500 pk. Zelfs de banden zijn speciaal door Michelin gemaakt voor de Porsche. En dan het interieur nog. Oef.

Singer zal er slechts 75 bouwen, met een vanafprijs van 1,8 miljoen dollar. Loopt meneer Dickinson dan binnen? ‘Dit is het goedkoopste wat we kunnen doen voor alle gekheid die erin zit’, zegt Rob. ‘Geloof me, niemand wordt rijk van het bouwen van deze Singer DLS.’

De haast 2 miljoen dollar is simpelweg wat het kost om de Singer DLS te bouwen. Maar wat wil je ook, het is letterlijk een Porsche 911 met F1-techniek van Williams. Plus, als je het vergelijkt met de absurde prijzen van klassiekers, durven we het best een koopje te noemen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)