
De Bugatti Chiron gaat lekker in Nederland. In anderhalf jaar deelde de RDW vier setjes gele kentekenplaten uit. En volgens de gegevens zijn alle Nederlandse Bugatti Chirons blauw. Hierbij is het vermelden waard dat de RDW kijkt naar de kleur van het achterste. Net bavianen, dus. De neus van de auto is een andere kleur.
De eerste Nederlandse Bugatti Chiron, een blauw exemplaar met een grijze neus ter waarde van 3.427.615 euro, verscheen vorig jaar in april al op onze bodem. Deze Chiron had het Nederlandse rijk een lange tijd voor zichzelf.
Tot mei dit jaar. Toen ontving nog een blauw exemplaar zijn gele platen. Volgens Finnik rekende de eigenaar slechts 2.637.500 euro af. Dat terwijl het een nieuwe auto moet zijn. Wie heeft er een optielijst?
In augustus verschenen er nog eens twee blauwe Bugatti Chirons in Nederland. Een mocht 3.542.760 euro afrekenen en de andere 3.251.755 euro. Ze werden één dag na elkaar op kenteken gezet. Overigens zijn er nog wel meer Chirons op Nederlandse bodem – deze staan echter niet op Nederlands kenteken.
Foto’s: Thomas van der Kuijl
Eén reactie op “Nederlandse Bugatti Chirons: dit werd er betaald”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zo veel geld voor een lelijke nutteloze auto, mensen hebben geen smaak meer, gelukkig wordt de Nederlandse schatkist er wet beter van.