
Als je weinig geld wilt uitgeven en toch erbij wilt rijden alsof je iedere vinex-stoeprand aankunt, vind je sinds een paar jaar je ideale semi-SUV in de Dacia Duster. Inderdaad: een paar jaar, alweer. Dus is het de hoogste tijd voor een bescheiden faceliftje.
De Duster kreeg een nieuwe glimgrille, koplampen met dagrijverlichting en een voorspoiler die er uitziet alsof je er kratjes bier in kunt vervoeren. Ook zijn er nieuwe velgen, achterlichtjes met chroomaccenten en geribbelde dakdragers. Een en ander is bedoeld om de Duster een sterkere 4×4-uitstraling mee te geven, ook al bestelt iedereen 'm met voorwielaandrijving.
Het interieur is volledig vernieuwd – dat mocht ook wel – en is tevens een stuk ruimer geworden. Er is nu een uitgebreid Bluetooth-multimedia-navigatiesysteem te krijgen, alsmede cruisecontrole en parkeersensoren. Stabiliteitscontrole en remassistentie zijn voortaan standaard.
Ook niet onbelangrijk voor de Duster: hij is er voortaan met een moderne TCe 125 turbo-benzinemotor (6,0 l/100 km), die de auto meteen een stuk aantrekkelijker maakt voor particulieren. Dieselen kan natuurlijk ook nog, met de bekende dCi 110. De prijzen moet Dacia nog bekendmaken.
Meer van TopGear


Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster Extreme krijgt hippe oranje details

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
