
De standaard BMW X5 M50d is zeker niet langzaam. Dankzij de zescilinder met vier turboladers moeten de beklagenswaardige wieltjes toch al 400 pk en 760 Nm aan koppel verstouwen. Maar er kan altijd meer bij, zo dacht het Duitse tuningbedrijf McChip DKR. En dus krijgt de BMW X5 M50d van McChip een extra powerboost.
515 pk in een familie-SUV
Het Stage One-pakket van McChip kost 1.399 euro en geeft je 470 pk en 850 Nm aan koppel. Dat zijn al zeer mooie cijfers, zeker voor die prijs. Al helemaal als je in Duitsland zou wonen en mag ervaren hoe de nieuwe topsnelheid van 280 km/u aanvoelt.
Maar toch is dat niet het pakket dat je wilt hebben. Het Stage Two-pakket is wat je nodig hebt. Voor slechts 1.679 euro krijgt de X5 M50d maar liefst 515 pk en 865 Nm aan koppel, en een topsnelheid van 290 km/u. In een 2.350 kilo wegende, dieselende familie-SUV..!
Even snel naar Duitsland dus
McChip heeft geen officiële cijfers vrijgegeven, maar als je nagaat dat de standaard M50d 0-100 km/u in 5,2 seconden doet, dan moet de McChip BMW X5 M50d dat trucje zeker in vier seconden nog wat kunnen doen.
Het is ook niet duidelijk of al dat extra vermogen ook door hardware-aanpassingen komt. In ieder geval: het is veel vermogen en koppel extra voor weinig geld. Ervan uitgaande dat de fabrieksgarantie je geen bal uitmaakt, is dit zeker goed nieuws.
Wil je weten wat wij van de normale BMW X5 M50d vinden? Klik dan hier.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt
