
Dit is de nieuwe stationversie van de al even nieuwe Renault Mégane, als vanouds Estate geheten. Een belangrijke auto, zeker voor Nederland, waar we traditioneel nogal gecharmeerd zijn van stationwagens.
Helaas, zo werkt het nu eenmaal in de weken voorafgaand aan een autoshow, is Renault niet erg scheutig met verdere informatie. Zo beweren de Fransen dat hij 'de langste laadruimte in zijn klasse' heeft, maar hoe lang die dan precies is, houden ze nog voor zichzelf. Dat wordt allemaal bekend op 3 maart, de eerste dag van de Salon van Genève.
Technisch is de Mégane Estate uiteraard identiek aan de minder ruime versies. Dat betekent dat je de Estate kunt krijgen met keuze uit drie benzinemotoren (100, 130 of 205 pk) en twee diesels (110 of 130 pk) en dat ook het 4Connect-systeem met meesturende achterwielen op de Estate beschikbaar zal zijn. Dat laatste schijnt specifiek aangepast te zijn voor de Estate, ongetwijfeld met het oog op het (af en toe) te verwachten extra gewicht achterin.
Renault brengt de Mégane in eerste instantie als GT, wat inhoudt dat hij een grote luchtinlaat in de voorbumper heeft, een honingraatmotief in de grille, een verchroomde uitlaatpijp en een heuse diffusor achter. Ook de 18 inch velgen zijn speciaal voor de Estate, al moet je daar dan wel weer extra voor betalen. En dan kun je ze op de foto's niet eens zien, omdat ze het net een tikje te druk hebben met draaien.
Nou ja, ook hier geldt: meer nieuws als de onthulling achter de rug is.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)
