
In Amerika zijn ze niet zo dol op verandering. Neem deze Chevrolet Express: die rijdt daar al sinds halverwege de jaren negentig in vrijwel ongewijzigde vorm rond. En alsnog worden er elk jaar meer dan 50.000 exemplaren verkocht. Om duidelijk te maken dat het busje nog lang niet met pensioen hoeft, gunt Chevrolet de auto een nieuw hart. En het is net even andere koek dan de 2.0 viercilinder diesel die je hier in bedrijfsbusjes vindt.
Ze wisselen de oude 6,0-liter V8 van het Chevrolet-busje om met een 6,6-liter V8 met 406 pk en 629 Nm. Deze nieuwe achtcilinder komt uit de Silverado pick-up en je kunt ‘m krijgen in de dichte bus, de passagiersvariant en de versie die je tot bakwagen kunt ombouwen zodat het een verhuisbusje wordt. De dikkere V8 is niet per se bedoeld om stoplichtsprintjes mee te doen; hij is er als robuuste klomp techniek met veel koppel.
Voor bedrijfswagens worden zelden prestatiecijfers gecommuniceerd, maar hou rekening met een 0-100-tijd van rond de 8 seconden. Interessanter is dat dit Chevrolet-busje waarschijnlijk prima burn-outs kan doen vanwege zijn achterwielaandrijving. Voorheen vroeg Chevy zo’n 30.000 euro voor het busje met de 6.0. Wat de nieuwe 6.6 V8 moet kosten, is nog niet bekend. Naar verwachting willen zat klanten de nieuwe motor hebben, want 70 procent van de huidige kopers ging al voor de voorheen dikste V8.
Meer van TopGear


De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)
