
Dit is de allerallerallerlaatste gesloten LaFerrari die Ferrari produceerde. Nummertje 499 zou de laatste zijn, totdat een aardbeving veel schade aanrichtte in het midden van Italië.
Ferrari besloot toen het groene licht voor nummer 500 te geven. Afgelopen weekend werd de laatste LaFerrari geveild en bracht 7 miljoen dollar op. Dat is zo’n 6,56 miljoen euro. Dat geld gaat naar het National Italian American Foundation’s Earthquake Relief Fund. Nog nooit eerder werd er zo veel geld betaald voor een auto uit de 21ste eeuw.
De koper blijft anoniem. Of het een intense goedzak was of een slimme investeerder, blijft dus nog even in het midden. De speciale hypercar is te herkennen aan zijn witte strepen over de lengte van de koets en een Italiaanse vlag op de neus. In het interieur herinnert een plaque je aan het feit dat je in een LaFerrari zit van 7 miljoen dollar.
Als je nu nog een LaFerrari wilt, heb je dikke vette pech; ook de Aperta is uitverkocht. Nu is het een kwestie van goed de veilingen in de gaten houden en bereid zijn een flinke marge bovenop de nieuwprijs te betalen.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
