
Peugeot is het zat om twee middengrote sedans te voeren; de 407 en 607 gaan er binnen een jaartje uit en worden vervangen door één model, de 508. Deze ‘5 by Peugeot’, die in Genève zal worden onthuld, geeft aan hoe dat model er uit gaat zien.
Uiteraard heeft deze conceptcar een hybride aandrijflijn: Peugeots zogenoemde HYbrid4 dat vanaf 2011 ook op productiemodellen te vinden zal zijn. Hierbij worden de voorwielen aangedreven door een 2.0 HDi-dieselmotor met 163 pk, en de achterwielen door een 37 pk sterke elektromotor. Wat je noemt een win-winsituatie: een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km, een CO2-uitstoot van 99 g/km, vierwielaandrijving wanneer nodig, en een schone elektrocruisemodus waarbij je zonder met je ogen te knipperen kunt zeggen dat je een achterwielaandrijver rijdt.
De vadsige 3008 lijkt een periode van raar vissenbekdesign voor Peugeot te hebben afgesloten, want sindsdien gaat het steeds beter met de ontwerpen van het merk. De 5008 zag er al prima uit, de SR1 conceptcar was erg mooi en deze ‘5 by Peugeot’ is simpelweg een plaatje. Een strakke, tijdloze sedan die wat ons betreft zo ongewijzigd de markt op mag. Maar wel zonder bloemetjeskoplampen alstublieft.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Waarom je nooit een afspraak moet maken als je een tweedehandsauto wilt bekijken (volgens sommige mensen)

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi
