Abt Audi RS 6-R gooit subtiliteit het raam uit

Meer koolstofvezel en extra vermogen

Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt Sportsline
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Foto('s): Abt SportslineAbt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R
Abt Audi RS 6-R

De komst van de Abt RS 7-R bezegelde het lot van de Audi RS 6: ook van de powerstation zou een R-versie komen. De snelle jongens uit Ingolstadt zijn een twee-eiige tweeling en delen een hoop onderdelen. Net als van de RS 7-R maakt Abt slechts 125 setjes onderdelen om een Abt Audi RS 6-R te bouwen. De V8 gaat van 600 naar 740 pk en van 800 naar 920 Nm. De nieuwe 0-100-tijd is een bloedsnelle 3,2 seconden, wat 0,4 seconden minder is dan eerst. De topsnelheid groeit met 15 km/u naar 320 km/u.

De rest van het verhaal ken je; alle subtiliteit het raam uit. Dikkere 22-inch velgen, een verlagingssetje en aerodynamische toevoegingen van koolstofvezel, bijvoorbeeld de splitter die langs de zijkant van de voorbumper omhoog kruipt, de zijskirts en de dikkere diffuser. In totaal klikt, schroeft en plakt de tuner tien exterieur-onderdelen op en aan de buitenkant van de Abt Audi RS 6-R. De knipoog naar lamellen op de achterruit heeft wel iets tofs.

Ook voor het interieur biedt Abt meer dan genoeg extraatjes van leer, alcantara en koolstofvezel. Het beste kun je zelf eerst een RS 6 kopen, en vervolgens bij Abt brengen voor de ombouw. Boven op de aanschafprijs van 184.000 euro komt dan de rekening van Abt, die bedraagt 69.900 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws