
AC Schnitzer pakt de BMW M3 aan: het wordt een heuse AC Schnitzer M3.
Het is een lekker koolstofvezelfeestje bij de Duitse tuner en op de gastenlijst staan spoilers, splitters en zelfs carbon spiegelkappen. En koolstofvezel betekent een laag gewicht: de splitter weegt bijvoorbeeld slechts 400 gram.
Binnenin de BMW M3 gaat de tuner met de naam die lijkt op een gepaneerd stukje varkensvlees los met aluminium. Aluminium pedalen en aluminium sleutelhouders bijvoorbeeld. Je mag daarnaast kiezen tussen een setje verlagingsveren van 25 millimeter voor en 10 millimeter achter of verstelbare racedempers die je M3 of M4 rondom ongeveer 30 millimeter omlaag kiepen. Zo vullen die dikke 20 inch wielen, die AC Schnitzer toevallig ook aanbiedt, net even wat beter.
Is de AC Schnitzer M3 ook nog een beetje sneller?
De gast van de avond is natuurlijk de motor. AC Schnitzer prikt een nieuwe ECU naast de bestaande. Het vermogen gaat door deze ingreep van 431 naar 510 pk en het koppel van 550 naar 645 Nm. En ben je bang dat je met al dat vermogen de zuigers het feestje vroegtijdig verlaten en uit je blok springen? Schnitzer geeft je twee jaar garantie op je motor na de tuningsbeurt. Om ervoor te zorgen dat de buren niet gaan klagen, plaatst AC Schnitzer een demper in je uitlaat met een vlinderklep. Open betekent herrie, gesloten zorgt voor rust. Jij blij, buren blij.
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Wat staat beter onder een auto: wel of geen uitlaten?

AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen

AC Schnitzer geeft de BMW i4 een upgrade om boefjes te vangen

AC Schnitzer BMW i4 is anders getuned dan normaal

AC Schnitzer BMW M240i krijgt een bijzondere achterspoiler

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
