Nou, het is officieel: de Alfa Romeo 4C is verschrikkelijk mooi.

Het coupé’tje met middenmotor mocht dit jaar meestrijden om de titel in de Concept Cars & Prototypes-categorie op het prestigieuze Concorso d’Eleganza in Villa d’Este. Hij nam het op tegen onder andere de Ford Evos, de Lexus LF-LC en de Jaguar B99 van Bertone. Ook Aston Martins nieuwe AM 310, die aangeeft hoe de opvolger van de DBS en DB9 er uit zal gaan zien (en waarvan Aston helaas nog geen foto’s heeft vrijgegeven voor hen die zelf niet op het Concorso rondliepen), legde het af tegen de 4C.

Alfa’s kleine achterwielaangedreven coupé maakte zijn debuut op de autosalon van Genève in 2011. De reacties waren zo overweldigend positief dat de Italianen besloten om ‘m in productie te nemen; in 2013 is het zo ver.

Denk overigens niet dat de 4C alleen maar een mooi koppie heeft. Onderhuids vinden we een een koolstofvezel constructie van Dallara (het bedrijf dat onder andere de GP2-auto’s produceert), die moet helpen om het gewicht van de auto rond de 900 kilo te houden. Een viercilinder turbomotor zou goed moeten zijn voor 230 pk, en dat rijmt lekker met zo’n laag gewicht.

Bekijk hierboven de foto’s van de conceptcar-hoek op het Concorso, en zet het daarna maar op een sparen voor 2013…

Reacties