
De fabriek van Alfa Romeo’s F1-team zit niet in Italië, maar in Zwitserland – in het plaatsje Hinwil. Het schoot lekker op met de ontwikkeling van de auto voor Valtteri Bottas en Guanyu Zhou, dus het team had tijd over om Alfa Romeo te helpen met een speciale uitvoering. Dit zijn de Giulia Estrema en Stelvio Estrema.
De Giulia GTA en GTAm blijven de extreemste Alfa’s in het aanbod. De Estrema’s zijn op basis van de 280 pk sterke 2,0-liter benzinemotor en de 2,2-liter diesel. Beide zijn dus viercilinders. De Giulia Estrema en Stelvio Estrema krijgen standaard een adaptief onderstel en een mechanisch differentieel.
Vanbuiten is zoveel mogelijk uitgevoerd in de kleur zwart – zelfs de badges op de bips. De Estrema’s krijgen uiteraard zwarte velgen en vanbinnen is er meer koolstofvezel en alcantara. Rode stiksels door het interieur heen maken het pakket af. Een Harman Kardon-speakerset is tevens standaard.
Prijzen van de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema
Beide auto’s worden altijd geleverd met een automaat en met vierwielaandrijving. De prijzen voor de Giulia Estrema en Stelvio Estrema zijn nog niet bekend. Zoek het bij de Giulia ten noorden van de 62.000 euro; de prijs van de Stelvio zal boven de 77.000 euro liggen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano review: Niet perfect, maar is dat niet juist zijn charme?

Quadrifoglio is 100 jaar oud en dat viert Alfa met deze speciale Giulia en Stelvio

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

Hagel sloopt Alfa van Kimi Räikkönen

Alfa’s Giorgio-platform is terminaal

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Dit zijn de 8 leukste elektrische auto’s van dit moment

Waarom je nooit meer een nieuwe Alfa Romeo met de kentekenplaat rechts gaat zien

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
