
De fabriek van Alfa Romeo’s F1-team zit niet in Italië, maar in Zwitserland – in het plaatsje Hinwil. Het schoot lekker op met de ontwikkeling van de auto voor Valtteri Bottas en Guanyu Zhou, dus het team had tijd over om Alfa Romeo te helpen met een speciale uitvoering. Dit zijn de Giulia Estrema en Stelvio Estrema.
De Giulia GTA en GTAm blijven de extreemste Alfa’s in het aanbod. De Estrema’s zijn op basis van de 280 pk sterke 2,0-liter benzinemotor en de 2,2-liter diesel. Beide zijn dus viercilinders. De Giulia Estrema en Stelvio Estrema krijgen standaard een adaptief onderstel en een mechanisch differentieel.
Vanbuiten is zoveel mogelijk uitgevoerd in de kleur zwart – zelfs de badges op de bips. De Estrema’s krijgen uiteraard zwarte velgen en vanbinnen is er meer koolstofvezel en alcantara. Rode stiksels door het interieur heen maken het pakket af. Een Harman Kardon-speakerset is tevens standaard.
Prijzen van de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema
Beide auto’s worden altijd geleverd met een automaat en met vierwielaandrijving. De prijzen voor de Giulia Estrema en Stelvio Estrema zijn nog niet bekend. Zoek het bij de Giulia ten noorden van de 62.000 euro; de prijs van de Stelvio zal boven de 77.000 euro liggen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano review: Niet perfect, maar is dat niet juist zijn charme?

Quadrifoglio is 100 jaar oud en dat viert Alfa met deze speciale Giulia en Stelvio

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

Hagel sloopt Alfa van Kimi Räikkönen

Alfa’s Giorgio-platform is terminaal

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Dit zijn de 8 leukste elektrische auto’s van dit moment

Waarom je nooit meer een nieuwe Alfa Romeo met de kentekenplaat rechts gaat zien

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Even opletten: als jouw band dit kenmerk heeft, is het over twee weken verboden in België

Oeps: overheid lanceert nieuwe campagne, maar had eventjes moeten googelen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe
