Eindelijk! De Alfa Romeo Stelvio

Alfa plakt gelijk de Quadrifoglio-badge op de Stelvio. Feest!

Foto('s): Alfa Romeo
Foto('s): Alfa Romeo
Foto('s): Alfa Romeo
Foto('s): Alfa Romeoalternatieven voor de trein Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Foto('s): Alfa Romeo
Foto('s): Alfa Romeo
alternatieven voor de trein Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Nou, hè hè: daar is hij dan. De Alfa Romeo Stelvio is eindelijk onthuld. Als goedmakertje voor het wachten, knallen de Italianen gelijk de Quadrifoglio de wereld in. Dus direct een 2,9-liter V6 met 510 pk waar we naar uit mogen kijken. Al hadden wij het de Stelvio al vergeven vanwege zijn looks .

In een magere 3,9 seconden sprint je naar de 100 km/u. Daarmee ga je neus aan neus met de Giulia. Fijn! De Stelvio sprint door naar 284 km/u. Tijdens het ritje naar de supermarkt is de Alfa Romeo Stelvio een achterwielaandrijver. Wil je dat je room opgeklopt is als je thuis bent? Dan zal je wilde rijgedrag ervoor zorgen dat de voorwielen bijspringen. Verder heb je Torque Vectoring en Chassis Domain Control om je slagroom veilig en zo snel mogelijk thuis te brengen.

De Alfa Romeo Stelvio deelt veel techniek met de Giulia en naast de bekende V6 zal hij ook de 280 pk sterke 2,0-liter benzinemotor krijgen uit de Giulia Veloce. Ongetwijfeld volgen minder potentie diesels en benzinemotoren ook nog. Maar daar gaan we ons nu niet mee bezighouden.

Waarom heet hij de Alfa Romeo Stelvio?

De eerste (echte) SUV is uiteraard vernoemd naar de Stelviopas. De pas ligt in de Italiaanse Alpen en is een van de spectaculairste wegen die je ooit nog gezien moet hebben. Aangezien de Stelvio grote delen van het chassis deelt met de Giulia, hebben wij geen twijfel dat de Alfa Romeo zijn naam waardig is en een prima wapen is om de beroemde pas aan te vallen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken