
Veel merken beweren een tijdloos design te hebben, maar na zes jaar gooien ze toch de boel volledig om bij een facelift. Als een tussentijdse opfrisbeurt niet veel meer omvat dan nieuwe koplampen en een extra scherm voor het interieur, dan weet je dat het toentertijd al een prima design was. Dit is wat je ziet bij de facelift Alfa Romeo Stelvio en de Giulia.
Vanbuiten vallen voor beide modellen vooral de nieuwe koplampen op. De armaturen waar de lampen inzitten zijn nu een stuk donkerder en de verlichting zelf is nu volledig led – én adaptief. Volgens Alfa Romeo zijn de koplampen een knipoog naar de oude SZ Zagato, die de bijnaam ‘Il Mostro’ kreeg. Ook de kenmerkende Trilobo-grille is iets aangepast, net als de achterlichten.
Alfa Romeo Stelvio en Giulia facelift, maar nog niet voor de Q
Alfa Romeo vertelt niets over een Stelvio Quadrifolgio of een Giulia Quadrifoglio. Van deze snelle versies komt op een later moment de facelift. Bij de facelift kun je wel kiezen voor een Competizione. Deze uitvoering is niet sneller, maar krijgt wel de speciale matgrijze kleur Moon Light. Dat is ook de uitvoering die je in de foto’s ziet.





Het nieuwe interieur krijgt een 12,3-inch scherm achter het stuur voor de rij-informatie. Dit schermpje kun je instellen in de modi Evolved, Relax en Heritage. Die laatste leent inspiratie uit de jaren zestig en zeventig, met details als omgekeerde cijfers aan het einde van de snelheidsmeter, zoals oude Alfa’s dat ook hadden.
Bij de nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio krijgen kopers een NFT. ‘Op basis van de selectie van de klant genereert de NFT een certificaat waarin gegevens over het gebruik en onderhoud van de auto zijn vastgelegd. Dit certificaat is te gebruiken om de toestand van de auto te onderbouwen en daarmee de restwaarde te ondersteunen’, zegt Alfa. De prijzen zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Alfa Romeo Stelvio Tributo Italiano review: Niet perfect, maar is dat niet juist zijn charme?

Quadrifoglio is 100 jaar oud en dat viert Alfa met deze speciale Giulia en Stelvio

De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema zijn gemaakt met hulp van het F1-team

Hagel sloopt Alfa van Kimi Räikkönen

Alfa’s Giorgio-platform is terminaal

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Dit zijn de 8 leukste elektrische auto’s van dit moment

Waarom je nooit meer een nieuwe Alfa Romeo met de kentekenplaat rechts gaat zien

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Een voorbeeld voor auto ontwerpers, vooral Japanse, BMW, VW E.D.