
‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Design Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut Matteo Vezzani. Dat geloven we ook, maar wij zijn vooral gefascineerd door z’n klapkoplampen.
Vorig jaar zagen we een prototype rijden van de Ares Design Panther en sinds begin dit jaar is de auto echt klaar. En zijn klapkoplampen zijn niet verloren gegaan in het productieproces. Waarom de Panther wel de voetgangeronvriendelijke koplampen mag voeren? Omdat het eigenlijk een omgebouwde Lamborghini Huracán is.
De Panther is uiteraard een moderne interpretatie van de De Tomaso Pantera. Door de ombouw weegt de Ares Design Panther precies één kilo meer dan de Hurácan. Vrees niet voor de prestaties: Ares pielde wat met de motor en verhoogde het vermogen van 610 naar 650 pk. Het koppel steeg met meer dan 40 Nm naar boven de 600.
Het resultaat is een identieke topsnelheid van ‘meer dan 325 km/u’. De 0-100-sprint duurt 0,1 seconde korter en is nu 3,1 seconden. Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk minimaal 515.000 euro kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Het bouwen van de Ares Design Panther kost 24 weken per stuk.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares maakt een gladde Defender V8 Hardtop met 350 pk

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen
