
‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Design Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut Matteo Vezzani. Dat geloven we ook, maar wij zijn vooral gefascineerd door z’n klapkoplampen.
Vorig jaar zagen we een prototype rijden van de Ares Design Panther en sinds begin dit jaar is de auto echt klaar. En zijn klapkoplampen zijn niet verloren gegaan in het productieproces. Waarom de Panther wel de voetgangeronvriendelijke koplampen mag voeren? Omdat het eigenlijk een omgebouwde Lamborghini Huracán is.
De Panther is uiteraard een moderne interpretatie van de De Tomaso Pantera. Door de ombouw weegt de Ares Design Panther precies één kilo meer dan de Hurácan. Vrees niet voor de prestaties: Ares pielde wat met de motor en verhoogde het vermogen van 610 naar 650 pk. Het koppel steeg met meer dan 40 Nm naar boven de 600.
Het resultaat is een identieke topsnelheid van ‘meer dan 325 km/u’. De 0-100-sprint duurt 0,1 seconde korter en is nu 3,1 seconden. Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk minimaal 515.000 euro kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Het bouwen van de Ares Design Panther kost 24 weken per stuk.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares maakt een gladde Defender V8 Hardtop met 350 pk

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
