
‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Design Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut Matteo Vezzani. Dat geloven we ook, maar wij zijn vooral gefascineerd door z’n klapkoplampen.
Vorig jaar zagen we een prototype rijden van de Ares Design Panther en sinds begin dit jaar is de auto echt klaar. En zijn klapkoplampen zijn niet verloren gegaan in het productieproces. Waarom de Panther wel de voetgangeronvriendelijke koplampen mag voeren? Omdat het eigenlijk een omgebouwde Lamborghini Huracán is.
De Panther is uiteraard een moderne interpretatie van de De Tomaso Pantera. Door de ombouw weegt de Ares Design Panther precies één kilo meer dan de Hurácan. Vrees niet voor de prestaties: Ares pielde wat met de motor en verhoogde het vermogen van 610 naar 650 pk. Het koppel steeg met meer dan 40 Nm naar boven de 600.
Het resultaat is een identieke topsnelheid van ‘meer dan 325 km/u’. De 0-100-sprint duurt 0,1 seconde korter en is nu 3,1 seconden. Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk minimaal 515.000 euro kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Het bouwen van de Ares Design Panther kost 24 weken per stuk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares maakt een gladde Defender V8 Hardtop met 350 pk

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
