
‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Design Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut Matteo Vezzani. Dat geloven we ook, maar wij zijn vooral gefascineerd door z’n klapkoplampen.
Vorig jaar zagen we een prototype rijden van de Ares Design Panther en sinds begin dit jaar is de auto echt klaar. En zijn klapkoplampen zijn niet verloren gegaan in het productieproces. Waarom de Panther wel de voetgangeronvriendelijke koplampen mag voeren? Omdat het eigenlijk een omgebouwde Lamborghini Huracán is.
De Panther is uiteraard een moderne interpretatie van de De Tomaso Pantera. Door de ombouw weegt de Ares Design Panther precies één kilo meer dan de Hurácan. Vrees niet voor de prestaties: Ares pielde wat met de motor en verhoogde het vermogen van 610 naar 650 pk. Het koppel steeg met meer dan 40 Nm naar boven de 600.
Het resultaat is een identieke topsnelheid van ‘meer dan 325 km/u’. De 0-100-sprint duurt 0,1 seconde korter en is nu 3,1 seconden. Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk minimaal 515.000 euro kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Het bouwen van de Ares Design Panther kost 24 weken per stuk.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

De Ares S1 is een Corvette, maar dan 300 kilo lichter en met vleugeldeuren

Ares maakt een gladde Defender V8 Hardtop met 350 pk

Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’
