Ares Design Panther klapt voor je

De Pantera leeft - als Panther

Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther
Ares Design Panther

‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Design Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut Matteo Vezzani. Dat geloven we ook, maar wij zijn vooral gefascineerd door z’n klapkoplampen.

Vorig jaar zagen we een prototype rijden van de Ares Design Panther en sinds begin dit jaar is de auto echt klaar. En zijn klapkoplampen zijn niet verloren gegaan in het productieproces. Waarom de Panther wel de voetgangeronvriendelijke koplampen mag voeren? Omdat het eigenlijk een omgebouwde Lamborghini Huracán is.

De Panther is uiteraard een moderne interpretatie van de De Tomaso Pantera. Door de ombouw weegt de Ares Design Panther precies één kilo meer dan de Hurácan. Vrees niet voor de prestaties: Ares pielde wat met de motor en verhoogde het vermogen van 610 naar 650 pk. Het koppel steeg met meer dan 40 Nm naar boven de 600.

Het resultaat is een identieke topsnelheid van ‘meer dan 325 km/u’. De 0-100-sprint duurt 0,1 seconde korter en is nu 3,1 seconden. Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk minimaal 515.000 euro kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Het bouwen van de Ares Design Panther kost 24 weken per stuk.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws