Ares Modena, het bedrijf van ex-Lotus-baas Dany Bahar, heeft bekendgemaakt dat de hardtop-versie van de Ares S1 nieuwe deuren krijgt. Geen nieuws waar kwaliteitsmedia ‘BREAKING’ voor zouden zetten, maar gelukkig is er meer aan de hand. De Ares S1 krijgt een setje gullwing-deuren – en die staan hem geweldig.
Eerder presenteerde het Italiaanse bedrijf al een Speedster-uitvoering (mét een voorruit), maar nu kunnen miljardairs dus ook droog zitten in de S1. De omhoog klappende deuren zijn trouwens een eerbetoon aan Le Mans-racers uit de jaren zestig en zeventig. De koets is met de hand gemaakt van koolstofvezel. Door het lichtgewicht materiaal weegt de Ares S1 met gullwing-deuren 1.380 kilo.
Specificaties van de Ares S1
De Ares S1 weegt 300 kilo minder dan de auto waarop hij gebaseerd is, de Chevrolet Corvette C8. Door de Amerikaanse basis is er een atmosferische 6,2-liter V8-motor die vastzit aan een achttraps DCT-versnellingsbak met een dubbele koppeling. Het vermogen is 608 pk en het koppel ligt op 639 Nm. Het sprintje van 0 naar 100 km/u doet ie in drie seconden en de topsnelheid ligt op 296 km/u.
Gelukkig blijft er veel van het ontwerp van de Speedster over. Het Chiron-achtige achterwerk, de twee uitlaten zoals de Porsche 918 ze ook heeft en het extra scherm voor de bijrijder. Dan nog de vraag: ga je voor die zwart-rode look of de zilveren kleurstelling met bruin interieur?
Reacties