
Ares Modena, het bedrijf van ex-Lotus-baas Dany Bahar, heeft bekendgemaakt dat de hardtop-versie van de Ares S1 nieuwe deuren krijgt. Geen nieuws waar kwaliteitsmedia ‘BREAKING’ voor zouden zetten, maar gelukkig is er meer aan de hand. De Ares S1 krijgt een setje gullwing-deuren – en die staan hem geweldig.
Eerder presenteerde het Italiaanse bedrijf al een Speedster-uitvoering (mét een voorruit), maar nu kunnen miljardairs dus ook droog zitten in de S1. De omhoog klappende deuren zijn trouwens een eerbetoon aan Le Mans-racers uit de jaren zestig en zeventig. De koets is met de hand gemaakt van koolstofvezel. Door het lichtgewicht materiaal weegt de Ares S1 met gullwing-deuren 1.380 kilo.
Specificaties van de Ares S1
De Ares S1 weegt 300 kilo minder dan de auto waarop hij gebaseerd is, de Chevrolet Corvette C8. Door de Amerikaanse basis is er een atmosferische 6,2-liter V8-motor die vastzit aan een achttraps DCT-versnellingsbak met een dubbele koppeling. Het vermogen is 608 pk en het koppel ligt op 639 Nm. Het sprintje van 0 naar 100 km/u doet ie in drie seconden en de topsnelheid ligt op 296 km/u.
Gelukkig blijft er veel van het ontwerp van de Speedster over. Het Chiron-achtige achterwerk, de twee uitlaten zoals de Porsche 918 ze ook heeft en het extra scherm voor de bijrijder. Dan nog de vraag: ga je voor die zwart-rode look of de zilveren kleurstelling met bruin interieur?
Meer van TopGear


Ares S1 Project Spyder is middelvinger voor herfst

Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk

Ares Panther ProgettoUno

Ares Panther Spyder gaat je ziel voor zich winnen

Ares Design Panther klapt voor je

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
