Ferrari, McLaren en Aston Martin hebben de afgelopen jaren allemaal voorruitvrije speedsters op de markt gebracht, maar het is duidelijk dat deze luchtige speciaaltjes niet zo gemakkelijk te verkopen zijn. Enerzijds omdat niet iedereen een strikt dieet van vliegjes en zandkorrels volgt, en anderzijds omdat de auto’s geen typegoedkeuring krijgen in bepaalde landen.

Ook de Ares S1 Project Spyder conformeert nu aan een conventionelere vorm. De auto, die gebaseerd is op een Corvette C8, werd eerder onthuld zonder voorruit. Verwarrend genoeg verandert de naam nu van Spyder in Speedster, terwijl dat juist de typische benaming is voor een auto zónder voorruit.

De Ares S1 Speedster komt er echt

De baas van Ares, Dany Bahar (je kent hem nog wel), verzekert ons ervan dat 24 exemplaren van de Ares S1 Speedster zeker zullen worden gebouwd en geleverd aan klanten. ‘Sinds de presentatie van de S1 Spyder zagen we dat er grote belangstelling was voor een open versie van het S1-project, maar dat veel enthousiastelingen de voorkeur gaven aan een ontwerp dat de opwinding van het rijden in een open auto combineert met meer comfort’, zei hij.

‘De Ares S1 Speedster is gemaakt om precies aan deze vraag te voldoen, terwijl we ook veel verbeteringen aan het ontwerp hebben geïntroduceerd die we ook zullen zien op de coupéversie van de S1.’ De carrosserie van de Ares S1 Speedster is volledig gemaakt van koolstofvezel. De versie met een voorruit krijgt ook andere lichte wijzigingen, zoals andere koplampen, extra schermen voor het interieur en nieuwe stoelen.

Het vermogen van de dakloze auto

Ach ja, de coupé. De Speedster deelt zijn mechanische delen met die auto – wat inhoudt dat een in het midden gemonteerde 6,2-liter V8 zonder turbo’s of supercharger 715 pk naar enkel de achterwielen stuurt. Hou rekening met prijzen boven de 500.000 euro, zonder belastingen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)