
We zijn de Audi A7 nog lang niet zat, maar het model bestaat inmiddels een paar jaar, dus is het tijd. Tijd om een aantal ingrepen te doen, zowel cosmetisch als onderhuids.
Om met de eerste categorie te beginnen: heel veel heeft Audi niet gedaan om de vernieuwde A7 te onderscheiden van zijn voorganger. We spotten een paar andere bumpers, iets aangepaste achterlichten en nieuwe velgen, waardoor het oorspronkelijke (geslaagde) ontwerp grotendeels intact blijft. Dat noemen wij Goed Nieuws. Aan de voorkant is de lichtsignatuur gewijzigd: Audi levert nu standaard full-led koplampen, met een optionele uitbreiding naar de inmiddels bekende Matrix led'jes, die tegenliggers uit de grootlichtbundel houden.
Groter nieuws is er op technisch vlak. Alle voorwielaangedreven A7's werden voorheen uitgerust met een Multitronic cvt-transmissie die grossierde in traploze afstandelijkheid, maar voortaan krijgen ze standaard de beproefde S-tronic met dubbele koppeling. Bestel je een A7 met quattro, dan kun je kiezen voor een sportdifferentieel.
Er is een nieuwe instapdiesel: de 3.0 TDI Ultra, die 218 pk levert en bijzonder zuinig is (4,7 l/100 km, 122 g/km CO2). Dan zijn er nog de 3.0 TDI Clean Diesel (272 pk) en de 3.0 TDI Biturbo Clean Diesel (313 pk). Benzinerijden kan met de 3.0 TFSI, die meer pk's kreeg: 333 ten opzichte van 310. Ook de S7 werd krachtiger en beschikt nu over 450 pk uit zijn 4.0 TFSI V8, met standaard uitschakelbare cilinders. Daarnaast is uiteraard het nieuwste op het gebied van veiligheid en infotainment te krijgen.
De vernieuwde A7 staat in het najaar bij de dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

De Longbow Roadster is een bloedmooie sportwagen die opzettelijk zo is genoemd om Elon Musk te irriteren

Dit ooit grote merk stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3
