
We zijn de Audi A7 nog lang niet zat, maar het model bestaat inmiddels een paar jaar, dus is het tijd. Tijd om een aantal ingrepen te doen, zowel cosmetisch als onderhuids.
Om met de eerste categorie te beginnen: heel veel heeft Audi niet gedaan om de vernieuwde A7 te onderscheiden van zijn voorganger. We spotten een paar andere bumpers, iets aangepaste achterlichten en nieuwe velgen, waardoor het oorspronkelijke (geslaagde) ontwerp grotendeels intact blijft. Dat noemen wij Goed Nieuws. Aan de voorkant is de lichtsignatuur gewijzigd: Audi levert nu standaard full-led koplampen, met een optionele uitbreiding naar de inmiddels bekende Matrix led'jes, die tegenliggers uit de grootlichtbundel houden.
Groter nieuws is er op technisch vlak. Alle voorwielaangedreven A7's werden voorheen uitgerust met een Multitronic cvt-transmissie die grossierde in traploze afstandelijkheid, maar voortaan krijgen ze standaard de beproefde S-tronic met dubbele koppeling. Bestel je een A7 met quattro, dan kun je kiezen voor een sportdifferentieel.
Er is een nieuwe instapdiesel: de 3.0 TDI Ultra, die 218 pk levert en bijzonder zuinig is (4,7 l/100 km, 122 g/km CO2). Dan zijn er nog de 3.0 TDI Clean Diesel (272 pk) en de 3.0 TDI Biturbo Clean Diesel (313 pk). Benzinerijden kan met de 3.0 TFSI, die meer pk's kreeg: 333 ten opzichte van 310. Ook de S7 werd krachtiger en beschikt nu over 450 pk uit zijn 4.0 TFSI V8, met standaard uitschakelbare cilinders. Daarnaast is uiteraard het nieuwste op het gebied van veiligheid en infotainment te krijgen.
De vernieuwde A7 staat in het najaar bij de dealer.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Zo bijzonder zuinig is een Skoda Kodiaq met een dieselmotor tegenwoordig

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Dit is de eerste legale elektrische step voor Nederland (en dit kost ie)
