
Nee, precies, wij vonden de standaard Audi RS6 Avant en RS7 Sportback ook altijd wat flauw qua prestaties. We mogen in onze handjes wrijven: met de toevoeging Performance, zoiets als S van Mercedes-AMG en Competition van BMW, krijgen de rappe beestjes er zomaar 45 pk en 50 Nm bij.
De nieuwe, extra hete RS6 en RS7 Performance zijn te herkennen aan hun dikkere bumpers, titanium accenten en glimmende zwarte grille. Ze staan op 21 inch velgen en zijn uit te voeren in de unieke kleur Ascari-blauw metallic (altijd doen). De belangrijkste wijzigingen moet je niet zien maar voelen: de extra oomph zorgt voor een acceleratietijd van 0 naar 100 km/u die 0,2 seconden sneller is en nu op een straaljagerwaardige 3,7 seconden blijft steken. Van 0 naar 200 km/u ga je nu in 12,1 seconden, oftewel 1,4 seconden sneller dan in de standaard RS6 en RS7. De topsnelheid is nog altijd standaard 250 km/u, maar optioneel aan te passen naar 280 of 305 km/u.
De RS Performance-modellen staan op een 20 millimeter lager luchtgeveerd onderstel of, als je daarvoor kiest, op een sportonderstel met Dynamic Ride Control. Net als bij de R8 kun je de verschillende rij-instellingen nu met een knop vanaf het stuur bedienen. Mocht het je allemaal nog niet wild genoeg zijn, dan kun je als extraatje bijvoorbeeld nog kiezen voor een sportdifferentieel op de achteras of voor een setje koolstof-keramische remmen.
De RS6 Avant Performance is vanaf nu te krijgen voor een Nederlandse prijs van 155.590 euro. Voor de RS7 Sportback Performance moet je 167.620 euro meebrengen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
