
Nee, precies, wij vonden de standaard Audi RS6 Avant en RS7 Sportback ook altijd wat flauw qua prestaties. We mogen in onze handjes wrijven: met de toevoeging Performance, zoiets als S van Mercedes-AMG en Competition van BMW, krijgen de rappe beestjes er zomaar 45 pk en 50 Nm bij.
De nieuwe, extra hete RS6 en RS7 Performance zijn te herkennen aan hun dikkere bumpers, titanium accenten en glimmende zwarte grille. Ze staan op 21 inch velgen en zijn uit te voeren in de unieke kleur Ascari-blauw metallic (altijd doen). De belangrijkste wijzigingen moet je niet zien maar voelen: de extra oomph zorgt voor een acceleratietijd van 0 naar 100 km/u die 0,2 seconden sneller is en nu op een straaljagerwaardige 3,7 seconden blijft steken. Van 0 naar 200 km/u ga je nu in 12,1 seconden, oftewel 1,4 seconden sneller dan in de standaard RS6 en RS7. De topsnelheid is nog altijd standaard 250 km/u, maar optioneel aan te passen naar 280 of 305 km/u.
De RS Performance-modellen staan op een 20 millimeter lager luchtgeveerd onderstel of, als je daarvoor kiest, op een sportonderstel met Dynamic Ride Control. Net als bij de R8 kun je de verschillende rij-instellingen nu met een knop vanaf het stuur bedienen. Mocht het je allemaal nog niet wild genoeg zijn, dan kun je als extraatje bijvoorbeeld nog kiezen voor een sportdifferentieel op de achteras of voor een setje koolstof-keramische remmen.
De RS6 Avant Performance is vanaf nu te krijgen voor een Nederlandse prijs van 155.590 euro. Voor de RS7 Sportback Performance moet je 167.620 euro meebrengen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Er is een ‘groene’ aandrijflijn die zorg voor meer fijnstofuitstoot dan een diesel

Kwartaal TopGear met SONAX Beast Velgenreiniger (46% korting)

Gespot in Nederland: deze auto is ruim 1 miljoen keer verkocht, maar toch ken jij ‘m niet

Je moet twee keer kijken waarom de vraag van deze Mazda-rijder niet zo snugger is

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent
