
Nee, precies, wij vonden de standaard Audi RS6 Avant en RS7 Sportback ook altijd wat flauw qua prestaties. We mogen in onze handjes wrijven: met de toevoeging Performance, zoiets als S van Mercedes-AMG en Competition van BMW, krijgen de rappe beestjes er zomaar 45 pk en 50 Nm bij.
De nieuwe, extra hete RS6 en RS7 Performance zijn te herkennen aan hun dikkere bumpers, titanium accenten en glimmende zwarte grille. Ze staan op 21 inch velgen en zijn uit te voeren in de unieke kleur Ascari-blauw metallic (altijd doen). De belangrijkste wijzigingen moet je niet zien maar voelen: de extra oomph zorgt voor een acceleratietijd van 0 naar 100 km/u die 0,2 seconden sneller is en nu op een straaljagerwaardige 3,7 seconden blijft steken. Van 0 naar 200 km/u ga je nu in 12,1 seconden, oftewel 1,4 seconden sneller dan in de standaard RS6 en RS7. De topsnelheid is nog altijd standaard 250 km/u, maar optioneel aan te passen naar 280 of 305 km/u.
De RS Performance-modellen staan op een 20 millimeter lager luchtgeveerd onderstel of, als je daarvoor kiest, op een sportonderstel met Dynamic Ride Control. Net als bij de R8 kun je de verschillende rij-instellingen nu met een knop vanaf het stuur bedienen. Mocht het je allemaal nog niet wild genoeg zijn, dan kun je als extraatje bijvoorbeeld nog kiezen voor een sportdifferentieel op de achteras of voor een setje koolstof-keramische remmen.
De RS6 Avant Performance is vanaf nu te krijgen voor een Nederlandse prijs van 155.590 euro. Voor de RS7 Sportback Performance moet je 167.620 euro meebrengen.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je
