
Nee, precies, wij vonden de standaard Audi RS6 Avant en RS7 Sportback ook altijd wat flauw qua prestaties. We mogen in onze handjes wrijven: met de toevoeging Performance, zoiets als S van Mercedes-AMG en Competition van BMW, krijgen de rappe beestjes er zomaar 45 pk en 50 Nm bij.
De nieuwe, extra hete RS6 en RS7 Performance zijn te herkennen aan hun dikkere bumpers, titanium accenten en glimmende zwarte grille. Ze staan op 21 inch velgen en zijn uit te voeren in de unieke kleur Ascari-blauw metallic (altijd doen). De belangrijkste wijzigingen moet je niet zien maar voelen: de extra oomph zorgt voor een acceleratietijd van 0 naar 100 km/u die 0,2 seconden sneller is en nu op een straaljagerwaardige 3,7 seconden blijft steken. Van 0 naar 200 km/u ga je nu in 12,1 seconden, oftewel 1,4 seconden sneller dan in de standaard RS6 en RS7. De topsnelheid is nog altijd standaard 250 km/u, maar optioneel aan te passen naar 280 of 305 km/u.
De RS Performance-modellen staan op een 20 millimeter lager luchtgeveerd onderstel of, als je daarvoor kiest, op een sportonderstel met Dynamic Ride Control. Net als bij de R8 kun je de verschillende rij-instellingen nu met een knop vanaf het stuur bedienen. Mocht het je allemaal nog niet wild genoeg zijn, dan kun je als extraatje bijvoorbeeld nog kiezen voor een sportdifferentieel op de achteras of voor een setje koolstof-keramische remmen.
De RS6 Avant Performance is vanaf nu te krijgen voor een Nederlandse prijs van 155.590 euro. Voor de RS7 Sportback Performance moet je 167.620 euro meebrengen.
Meer van TopGear


Nieuwe Audi RS7 krijgt V8 motor van Porsche onder de kap

Valet steelt Audi RS 7 van hotelgast voor automeeting, RS 7 wordt bij meeting gestolen

Waarom we de vernieuwde Audi S6 in Nederland niet mogen hebben

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Audi houdt een terugroepactie omdat je geen drankje op de achterbank mag knoeien

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Stokoude dieselbus van bijna 20 jaar oud verkoopt beter dan Tesla

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4
