
Een tijd geleden schreven we over het perfecte Sinterklaascadeau; de ongekend populaire mini-Audi TT RS van de Lidl. Een klein elektrisch wagentje voor je zoon of dochter om je woonkamer mee onveilig te maken.
Op het circuit
Maar wist je dat ze ook een grote versie hebben? Eentje met een vijfcilinder en quattro-vierwielaandrijving. Chris Harris demonstreert ‘m graag. Hij neemt de TT RS mee naar het TopGear-circuit om hem alle kerbstones van de baan te laten zien.
De Audi TT begon natuurlijk toch een beetje als een apart autootje met z’n über-compacte vormen. Hij zag er bijzonder uit, maar was direct een klassieker. Vandaag de dag is de TT een volwaardige sportauto met 400 pk en een 0-naar-100-tijd van 3,7 seconden.
Dat is best wel snel
Een Porsche-pester? Dat is wel erg ambitieus. Een concurrent voor de BMW M2 dan? Wel als je kijkt naar vermogen, maar de M2 bleek moeilijk te verslaan. Dat betekent niet dat de TT RS geen heerlijke coupé is, met een acceleratietijd die je keer op keer omver blaast. En dat zalige vijfcilindergeluid heeft zo goed als geen enkele andere auto.
Hier komt Harris al snel genoeg achter. Hij noemt het dan ook niet een ideale driver’s car, eerder een razendsnelle coupé met een geweldige motor. Check hieronder Harris’ rondje over het TopGear-circuit in de Audi TT RS.
Rondje TopGear-circuit in de Audi TT RS
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

De Audi-vijfcilinder blijft leven

Audi TT Safari is een offroad-ster

Elektrische Audi TT RS kun je bij de Lidl halen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
