
Een tijd geleden schreven we over het perfecte Sinterklaascadeau; de ongekend populaire mini-Audi TT RS van de Lidl. Een klein elektrisch wagentje voor je zoon of dochter om je woonkamer mee onveilig te maken.
Op het circuit
Maar wist je dat ze ook een grote versie hebben? Eentje met een vijfcilinder en quattro-vierwielaandrijving. Chris Harris demonstreert ‘m graag. Hij neemt de TT RS mee naar het TopGear-circuit om hem alle kerbstones van de baan te laten zien.
De Audi TT begon natuurlijk toch een beetje als een apart autootje met z’n über-compacte vormen. Hij zag er bijzonder uit, maar was direct een klassieker. Vandaag de dag is de TT een volwaardige sportauto met 400 pk en een 0-naar-100-tijd van 3,7 seconden.
Dat is best wel snel
Een Porsche-pester? Dat is wel erg ambitieus. Een concurrent voor de BMW M2 dan? Wel als je kijkt naar vermogen, maar de M2 bleek moeilijk te verslaan. Dat betekent niet dat de TT RS geen heerlijke coupé is, met een acceleratietijd die je keer op keer omver blaast. En dat zalige vijfcilindergeluid heeft zo goed als geen enkele andere auto.
Hier komt Harris al snel genoeg achter. Hij noemt het dan ook niet een ideale driver’s car, eerder een razendsnelle coupé met een geweldige motor. Check hieronder Harris’ rondje over het TopGear-circuit in de Audi TT RS.
Rondje TopGear-circuit in de Audi TT RS
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

De Audi-vijfcilinder blijft leven

Audi TT Safari is een offroad-ster

Elektrische Audi TT RS kun je bij de Lidl halen

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
