
Een tijd geleden schreven we over het perfecte Sinterklaascadeau; de ongekend populaire mini-Audi TT RS van de Lidl. Een klein elektrisch wagentje voor je zoon of dochter om je woonkamer mee onveilig te maken.
Op het circuit
Maar wist je dat ze ook een grote versie hebben? Eentje met een vijfcilinder en quattro-vierwielaandrijving. Chris Harris demonstreert ‘m graag. Hij neemt de TT RS mee naar het TopGear-circuit om hem alle kerbstones van de baan te laten zien.
De Audi TT begon natuurlijk toch een beetje als een apart autootje met z’n über-compacte vormen. Hij zag er bijzonder uit, maar was direct een klassieker. Vandaag de dag is de TT een volwaardige sportauto met 400 pk en een 0-naar-100-tijd van 3,7 seconden.
Dat is best wel snel
Een Porsche-pester? Dat is wel erg ambitieus. Een concurrent voor de BMW M2 dan? Wel als je kijkt naar vermogen, maar de M2 bleek moeilijk te verslaan. Dat betekent niet dat de TT RS geen heerlijke coupé is, met een acceleratietijd die je keer op keer omver blaast. En dat zalige vijfcilindergeluid heeft zo goed als geen enkele andere auto.
Hier komt Harris al snel genoeg achter. Hij noemt het dan ook niet een ideale driver’s car, eerder een razendsnelle coupé met een geweldige motor. Check hieronder Harris’ rondje over het TopGear-circuit in de Audi TT RS.
Rondje TopGear-circuit in de Audi TT RS
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

De Audi-vijfcilinder blijft leven

Audi TT Safari is een offroad-ster

Elektrische Audi TT RS kun je bij de Lidl halen

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
