
Een tijd geleden schreven we over het perfecte Sinterklaascadeau; de ongekend populaire mini-Audi TT RS van de Lidl. Een klein elektrisch wagentje voor je zoon of dochter om je woonkamer mee onveilig te maken.
Op het circuit
Maar wist je dat ze ook een grote versie hebben? Eentje met een vijfcilinder en quattro-vierwielaandrijving. Chris Harris demonstreert ‘m graag. Hij neemt de TT RS mee naar het TopGear-circuit om hem alle kerbstones van de baan te laten zien.
De Audi TT begon natuurlijk toch een beetje als een apart autootje met z’n über-compacte vormen. Hij zag er bijzonder uit, maar was direct een klassieker. Vandaag de dag is de TT een volwaardige sportauto met 400 pk en een 0-naar-100-tijd van 3,7 seconden.
Dat is best wel snel
Een Porsche-pester? Dat is wel erg ambitieus. Een concurrent voor de BMW M2 dan? Wel als je kijkt naar vermogen, maar de M2 bleek moeilijk te verslaan. Dat betekent niet dat de TT RS geen heerlijke coupé is, met een acceleratietijd die je keer op keer omver blaast. En dat zalige vijfcilindergeluid heeft zo goed als geen enkele andere auto.
Hier komt Harris al snel genoeg achter. Hij noemt het dan ook niet een ideale driver’s car, eerder een razendsnelle coupé met een geweldige motor. Check hieronder Harris’ rondje over het TopGear-circuit in de Audi TT RS.
Rondje TopGear-circuit in de Audi TT RS
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

De Audi-vijfcilinder blijft leven

Audi TT Safari is een offroad-ster

Elektrische Audi TT RS kun je bij de Lidl halen

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
