Aanschouw wat volgens Audi less is more moet zijn: de Audi TT RS Iconic Edition. Audi meent dat de uitvoering is geïnspireerd door de Bauhuis-designstroming. Blijkbaar snappen wij niet zo goed wat Bauhaus is. Het goede nieuws is dat er niet minder onder de motorkap ligt, want ook deze RS heeft de heerlijke 2,5-liter vijfcilinder.

De 2,5-liter vijfcilinder is door de jaren heen gegroeid naar een vermogen van 400 pk en een koppel van 480 Nm. Die power gaat via een automaat met zeven versnellingen naar alle wielen. Daarmee is een sprintje van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden gedaan en trekt hij hem door tot 280 km/u. Deze specificaties zijn gelijk aan de normale TT RS.

De definitie van minder is meer is bij Audi een aero-kit die zomaar uit de racerij had kunnen komen. De kit bestaat uit een nieuwe voorbumper met aero-flapjes, een splitter, zijskirts, een diffuser, een uitlaatsysteem en en een achtervleugel. Deze paar aanpassingen moeten ervoor zorgen dat de Audi TT RS zich beter gedraagt in snelle bochten.

Audi TT RS Iconic Edition heeft een eigen geluid

Elk exemplaar wordt in Nardo Grey gespoten, krijg led-koplampen en staat op 20-inch wielen. Vanbinnen krijgt de Audi TT RS sportstoelen, honingraad-vorm stiksels en een boel alcantara en leer. Uiteraard is er een flinke geluidvoorziening aanwezig, maar waarom zou je die aanzetten met deze motor? Hij behoudt namelijk zijn unieke geluid door de ontstekingsvolgorde 1-2-4-5-3 van de cilinders.

Ze vragen je 113.050 euro over te maken, en dat is nog zonder belastingen. Als je er een wilt hebben, zul je er snel bij moeten zijn. Audi bouwt namelijk maar 100 exemplaren van deze TT RS Iconic Edition. Je vindt jouw exemplaar dan ook welke van de 100 je hebt dankzij een badge op de versnellingspook. Ah, het less is more slaat dus op het aantal exemplaren dat ze bouwen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)