
De prijs van de nieuwe BMW M2 Competition is bekend. Het vernieuwde driftapparaat vervangt de standaard M2. Het kleinste M-model van BMW kost je ten minste 99.995 euro. En dat zet je voor een lastige keuze.
Hoezo dan?
De nieuwe BMW M2 Competition leent de S55-motor uit de BMW M4, maar dan met 40 pk minder. De 0-100-tijd van 4,2 seconden is 0,1 seconde minder dan de M4. De twee schelen een goede maaltijd in gewicht en qua lengte ontloopt het elkaar zo’n twintig centimeter.
De verschillen tussen de BMW M2 Competition en de BMW M4 zijn dus minimaal. De vraag is: waarom zou je dan niet direct een BMW M4 nemen? Aan de andere kant: waarom zou je 16.203 euro méér uitgeven voor een Subway-broodje lengte meer en een olietemperatuurmeter? Je hebt tot eind september om te beslissen, dan staat de BMW M2 Competition bij de dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


BMW M240i van Dahler krijgt meer power dan de oude M2

De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef

De BMW M240i xDrive is echt een kleine 4-serie geworden

BMW M2 met Hellcat-V8

Remmen BMW M2 falen bij 200+ km/u

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

BMW M2 met dieselmotor heeft 3 turbo’s

Gerucht: BMW iM2 met 1.362 pk

Jeroom ontwerpt bestickering BMW M2 CS Racing

BMW M3 CSL vs BMW M2 CS

BMW M2 CS vs M2 Competition

BMW M2 CS Racing Cup Benelux gaat van start

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

Deze Mini JCW met enorme achtervleugel doet mee aan de 24 Uur van de Nürburgring

Kerel filmt vanbinnen hoe zijn auto geraakt wordt door bliksem

De AC Schnitzer ACS1 Green Hell is een nog scherpere M135i

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Chris says at 22 juni 2018:
Meer dan 1 ton voor zo’n klein autootje? Dan liever een iets groter model. zeker als die meer pk’s heeft, sneller acceleert en waarschijnlijk ook meer ruimte heeft.