
Schuimbekkend zit een geagiteerde lezer achter zijn laptopje: ‘Wat willen ze nou bij dat TopGear?! Als de BMW 4-serie een subtiele facelift krijgt, zitten ze te jammeren. Maar bij de BMW M2-facelift is het uitmuntend’.
Rustig maar. Het is geen windkracht 3, dus verzorg even die schuimkop. En nee: we zijn ook niet bipolair. De BMW M2 bivakkeert in een speciaal plekje in ons hart. Hij verving zelfs de BMW 1M Coupé als ons nieuwe favoriet.
En we zijn echt geen angsthazen (vooruit, een beetje) en we lusten best een klein risico. Maar als BMW aan ons zou vragen of ze de M2 mogen verbeteren met het minimale risico dat ze hem minder leuk maken? Tja, daar bedanken wij gewoon voor. Stel je voor dat ze ‘m zuiniger wilden maken. Of veiliger en dus minder speels. BMW veranderde met de facelift niets aan het onderstel of de motor van de BMW M2. Dus nog altijd 370 pk en 465 Nm koppel.
Wat is er dan wel veranderd?
Aan de buitenkant enkel adaptieve led-koplampen en nieuwe achterlichten. Binnenin krijg je een instumentarium met ‘Black Panel’. Dit betekent dat de tellers compleet zwart worden als het contact uitgeschakeld is. BMW poetste nog wat andere dingetjes op zoals de interieurlijst op het dashboard.
Dat is wel érg weinig
Oké, vooruit: een olietemperatuurmeter had BMW best mogen toevoegen. En als knipoog naar het verleden, was een verlichte schakelpook ook welkom. Hoe fout het ook is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Renault begrenst de Clio op 110 km/u en voor 59 euro halen ze de begrenzer eraf

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63
