Schuimbekkend zit een geagiteerde lezer achter zijn laptopje: ‘Wat willen ze nou bij dat TopGear?! Als de BMW 4-serie een subtiele facelift krijgt, zitten ze te jammeren. Maar bij de BMW M2-facelift is het uitmuntend’.

Rustig maar. Het is geen windkracht 3, dus verzorg even die schuimkop. En nee: we zijn ook niet bipolair. De BMW M2 bivakkeert in een speciaal plekje in ons hart. Hij verving zelfs de BMW 1M Coupé als ons nieuwe favoriet.

En we zijn echt geen angsthazen (vooruit, een beetje) en we lusten best een klein risico. Maar als BMW aan ons zou vragen of ze de M2 mogen verbeteren met het minimale risico dat ze hem minder leuk maken? Tja, daar bedanken wij gewoon voor. Stel je voor dat ze ‘m zuiniger wilden maken. Of veiliger en dus minder speels. BMW veranderde met de facelift niets aan het onderstel of de motor van de BMW M2. Dus nog altijd 370 pk en 465 Nm koppel.

Wat is er dan wel veranderd?

Aan de buitenkant enkel adaptieve led-koplampen en nieuwe achterlichten. Binnenin krijg je een instumentarium met ‘Black Panel’. Dit betekent dat de tellers compleet zwart worden als het contact uitgeschakeld is. BMW poetste nog wat andere dingetjes op zoals de interieurlijst op het dashboard.

Dat is wel érg weinig

Oké, vooruit: een olietemperatuurmeter had BMW best mogen toevoegen. En als knipoog naar het verleden, was een verlichte schakelpook ook welkom. Hoe fout het ook is.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)