
De nieuwste Audi RS 4 dirigeert 450 pk naar al zijn wielen. De Mercedes-AMG C 63 S doet hetzelfde, maar dan met 510 pk. Zelfs zonder welingelichte bronnen hadden we kunnen voorspellen dat de komende BMW M3 (G80) richting de 500 pk zou krijgen. Gelukkig is dat niet nodig, want een welingelichte bron heeft zich aangediend op het forum Bimmerpost.
De gebruiker deelde al vaker interne informatie en hij had het al vaker bij het rechte eind. Dit keer vertelt hij dat de productie sowieso start in 2020, maar waarschijnlijk al dit jaar. De BMW M3 (G80) komt in drie uitvoeringen: de Pure-versie met 444 pk, een Base-versie met 475 pk en een Competition met 500 pk.
De Pure-versie doet zijn naam eer aan, en komt waarschijnlijk met een handbak en achterwielaandrijving. Het zou stiekem nog wel eens de leukste versie kunnen worden. De Base-versie krijgt al een automaat en xDrive, en dat zal voor de Competition niet anders zijn. Waarschijnlijk is de voorwielaandrijving uitschakelbaar – iets met driften, of zo. Keramische remmerij staat op de optielijst.
Motor van de BMW M3 (G80)
De motor in de BMW M3 (G80) zal naar alle waarschijnlijkheid een doorontwikkeling van de huidige dubbel geblazen zes-in-lijn zijn. Milde hybridetechniek en waterinjectie liggen ook nog op de tafel. Zelfs een M3 Touring behoort nog tot de mogelijkheden, volgens de geruchten.
Foto’s: Aksyonov Nikita en Andrei Nedelea
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Gwn omda em den m2competion nie kan bijhoude alst nosig is.