
De nieuwste Audi RS 4 dirigeert 450 pk naar al zijn wielen. De Mercedes-AMG C 63 S doet hetzelfde, maar dan met 510 pk. Zelfs zonder welingelichte bronnen hadden we kunnen voorspellen dat de komende BMW M3 (G80) richting de 500 pk zou krijgen. Gelukkig is dat niet nodig, want een welingelichte bron heeft zich aangediend op het forum Bimmerpost.
De gebruiker deelde al vaker interne informatie en hij had het al vaker bij het rechte eind. Dit keer vertelt hij dat de productie sowieso start in 2020, maar waarschijnlijk al dit jaar. De BMW M3 (G80) komt in drie uitvoeringen: de Pure-versie met 444 pk, een Base-versie met 475 pk en een Competition met 500 pk.
De Pure-versie doet zijn naam eer aan, en komt waarschijnlijk met een handbak en achterwielaandrijving. Het zou stiekem nog wel eens de leukste versie kunnen worden. De Base-versie krijgt al een automaat en xDrive, en dat zal voor de Competition niet anders zijn. Waarschijnlijk is de voorwielaandrijving uitschakelbaar – iets met driften, of zo. Keramische remmerij staat op de optielijst.
Motor van de BMW M3 (G80)
De motor in de BMW M3 (G80) zal naar alle waarschijnlijkheid een doorontwikkeling van de huidige dubbel geblazen zes-in-lijn zijn. Milde hybridetechniek en waterinjectie liggen ook nog op de tafel. Zelfs een M3 Touring behoort nog tot de mogelijkheden, volgens de geruchten.
Foto’s: Aksyonov Nikita en Andrei Nedelea
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Deze zes briljante BMW 3-serie alternatieven zijn nu interessante gebruikte auto’s

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Waarom PostNL wél op de stoep mag parkeren in Nederland, maar DHL niet

Man tankt 700 (!) liter benzine bij een onbemand tankstation in Nederland en vertrekt zonder te betalen

Geen eFuels of waterstof – is dit stinkende goedje de duurzame brandstof van de toekomst?

We hebben slecht nieuws voor alle mannen in het verkeer (van een bepaalde leeftijd)

Gwn omda em den m2competion nie kan bijhoude alst nosig is.