BMW M minder exclusief

Tja het argument dat een M-model van BMW een exclusieve auto is, gaat ook steeds minder op. De sportieve tak van het Duitse merk heeft afgelopen jaar namelijk 50 procent meer auto’s verkocht. Van de 24.186 M-modellen waren er 17.993 stuks een M3.
 
De coupé heeft met 10.571 eenheden het grootste aandeel, de cabrio ging 4.169 keer over de toonbank en dan blijven er nog 3.253 M3 sedans over. De aantallen van de M5 (2.465) en de M6 (ruim 1.000) liggen een stuk lager.
 
Grappig dat juist in deze tijd de Verenigde Staten de grootste markt is met 10.663 exemplaren. Daar steken Duitsland (2.777) en Engeland (2.469) schril tegen af. Ook de M-sportpakketten vinden gretig aftrek, zo werden er vorig jaar 58.000 3-series ervan voorzien.
 
De toekomst ziet het bedrijf rooskleurig in, zeker nu het programma in de loop van het jaar wordt uitgebreid met M-versies van de X5 en X6.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken