
De nieuwe BMW M8 Coupé, de snelste BMW op de Nürburgring ooit, is hier en hij neemt gelijk zijn dakloze broer mee. De nieuwe BMW M8 Coupé en M8 Cabrio komen als normale uitvoering met 600 pk en als Competition met 625 pk. Een Gran Coupé met vier deuren volgt ooit nog.
Wat maakt de BMW M8 Coupé zo bijzonder?
Het moet, volgens de autobouwer, de snelste BMW M op de Nürburgring ooit worden en daarmee dus de snelste BMW op de ‘Ring ooit, full stop. We willen niet weten welke onderstel-ingenieur zijn ziel verkocht heeft om dat ding zo bloedsnel te maken, want de enorme Coupé (4,8 meter) tart vrij letterlijk de natuurwetten.
Waarom? De BMW M8 Coupé weegt rijklaar 1.960 kilo. Dat is 5 kilo lichter dan de M850i en nog altijd veel, heel veel. Het is alsof je Peter Beense op de rug van Usain Bolt laat zitten en dat de sprinter alsnog een record klaart. De M8 Cabrio weegt trouwens 2.085 kilo. De Competition en de non-Competition wegen in beide gevallen hetzelfde.
Specificaties BMW M8 Coupé en Cabrio
Het vermogen komt in alle gevallen uit de 4,4-liter V8 met twee turbo’s die je kent uit de M850i. De BMW M8 Coupé is in alle gevallen 0,1 seconden sneller naar de 100 km/u dan de BMW M5. In 3,3 seconden is het sprintje voor de normale M8 klaar, de Competition doet er 3,2 seconden over. De Cabrio en de Cabrio Competition doen er respectievelijk 3,4 en 3,3 seconden over. De topsnelheid bedraagt 305 km/u.
Wegligging en transmissie
BMW schroefde niet enkel het vermogen omhoog van de M8. De BMW versterkte de carrosserie van de BMW M8 voor meer stijfheid en het dak van de Coupé is van koolstofvezel. De remmen hebben zelfs twee modi: comfort en sport. De achttrapstransmissie stuur het vermogen naar alle wielen en indien gewenst alleen naar de achterwielen voor driftplezier.
De prijs van de BMW M8 Coupé en Cabrio?
De prijzen van de nieuwe BMW M8 Coupé en Cabrio maakt het merk in augustus bekend. Hij zal duurder zijn dan de BMW M850i, en die kost je 171.650 euro. De marginaal langzamere BMW M5 kost je trouwens 164.942 euro. Handig om in je overweging mee te nemen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Deze bijna nieuwe Nederlandse BMW 8X Jeff Koons kan van jou zijn

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Welke heb je liever: de BMW M8 Competition of een oude BMW 8-serie?

De duurste BMW die in 2022 in Nederland is verkocht, valt wat tegen

Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef

De Zacoe BMW M8 GC is overbodig

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
