
De nieuwe BMW M8 Coupé, de snelste BMW op de Nürburgring ooit, is hier en hij neemt gelijk zijn dakloze broer mee. De nieuwe BMW M8 Coupé en M8 Cabrio komen als normale uitvoering met 600 pk en als Competition met 625 pk. Een Gran Coupé met vier deuren volgt ooit nog.
Wat maakt de BMW M8 Coupé zo bijzonder?
Het moet, volgens de autobouwer, de snelste BMW M op de Nürburgring ooit worden en daarmee dus de snelste BMW op de ‘Ring ooit, full stop. We willen niet weten welke onderstel-ingenieur zijn ziel verkocht heeft om dat ding zo bloedsnel te maken, want de enorme Coupé (4,8 meter) tart vrij letterlijk de natuurwetten.
Waarom? De BMW M8 Coupé weegt rijklaar 1.960 kilo. Dat is 5 kilo lichter dan de M850i en nog altijd veel, heel veel. Het is alsof je Peter Beense op de rug van Usain Bolt laat zitten en dat de sprinter alsnog een record klaart. De M8 Cabrio weegt trouwens 2.085 kilo. De Competition en de non-Competition wegen in beide gevallen hetzelfde.
Specificaties BMW M8 Coupé en Cabrio
Het vermogen komt in alle gevallen uit de 4,4-liter V8 met twee turbo’s die je kent uit de M850i. De BMW M8 Coupé is in alle gevallen 0,1 seconden sneller naar de 100 km/u dan de BMW M5. In 3,3 seconden is het sprintje voor de normale M8 klaar, de Competition doet er 3,2 seconden over. De Cabrio en de Cabrio Competition doen er respectievelijk 3,4 en 3,3 seconden over. De topsnelheid bedraagt 305 km/u.
Wegligging en transmissie
BMW schroefde niet enkel het vermogen omhoog van de M8. De BMW versterkte de carrosserie van de BMW M8 voor meer stijfheid en het dak van de Coupé is van koolstofvezel. De remmen hebben zelfs twee modi: comfort en sport. De achttrapstransmissie stuur het vermogen naar alle wielen en indien gewenst alleen naar de achterwielen voor driftplezier.
De prijs van de BMW M8 Coupé en Cabrio?
De prijzen van de nieuwe BMW M8 Coupé en Cabrio maakt het merk in augustus bekend. Hij zal duurder zijn dan de BMW M850i, en die kost je 171.650 euro. De marginaal langzamere BMW M5 kost je trouwens 164.942 euro. Handig om in je overweging mee te nemen.
Meer van TopGear


Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Welke heb je liever: de BMW M8 Competition of een oude BMW 8-serie?

De duurste BMW die in 2022 in Nederland is verkocht, valt wat tegen

Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef

De Zacoe BMW M8 GC is overbodig

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Rockstar brengt GTA VI-nieuws tegelijk met baby Verstappen: TOEVAL?!?!

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Die grote SUV’s die jij wilt rijden kosten meer voetgangers het leven

Deze betrouwbare auto is beter (en zeldzamer) dan een Audi – en inmiddels heel betaalbaar
