BMW M8 Coupé en Cabrio zijn hier

En de M8 Competition. Wat een feest.

BMW M8
BMW M8 interieur
BMW M8 interieur
BMW M8 koolstofvezel spoiler
BMW M8 vs M8 Cabrio
BMW M8 koolstofvezel spiegel
BMW M8 badge
BMW M8
BMW M8
BMW M8
BMW M8 interieur
BMW M8
BMW M8
BMW M8
BMW M8
BMW M8 interieur
BMW M8 interieur
BMW M8 koolstofvezel spoiler
BMW M8 vs M8 Cabrio
BMW M8 koolstofvezel spiegel
BMW M8 badge
BMW M8
BMW M8
BMW M8
BMW M8 interieur
BMW M8
BMW M8
BMW M8

De nieuwe BMW M8 Coupé, de snelste BMW op de Nürburgring ooit, is hier en hij neemt gelijk zijn dakloze broer mee. De nieuwe BMW M8 Coupé en M8 Cabrio komen als normale uitvoering met 600 pk en als Competition met 625 pk. Een Gran Coupé met vier deuren volgt ooit nog.

Wat maakt de BMW M8 Coupé zo bijzonder?

Het moet, volgens de autobouwer, de snelste BMW M op de Nürburgring ooit worden en daarmee dus de snelste BMW op de ‘Ring ooit, full stop. We willen niet weten welke onderstel-ingenieur zijn ziel verkocht heeft om dat ding zo bloedsnel te maken, want de enorme Coupé (4,8 meter) tart vrij letterlijk de natuurwetten.

Waarom? De BMW M8 Coupé weegt rijklaar 1.960 kilo. Dat is 5 kilo lichter dan de M850i en nog altijd veel, heel veel. Het is alsof je Peter Beense op de rug van Usain Bolt laat zitten en dat de sprinter alsnog een record klaart. De M8 Cabrio weegt trouwens 2.085 kilo. De Competition en de non-Competition wegen in beide gevallen hetzelfde.

Specificaties BMW M8 Coupé en Cabrio

Het vermogen komt in alle gevallen uit de 4,4-liter V8 met twee turbo’s die je kent uit de M850i. De BMW M8 Coupé is in alle gevallen 0,1 seconden sneller naar de 100 km/u dan de BMW M5. In 3,3 seconden is het sprintje voor de normale M8 klaar, de Competition doet er 3,2 seconden over. De Cabrio en de Cabrio Competition doen er respectievelijk 3,4 en 3,3 seconden over. De topsnelheid bedraagt 305 km/u.

Wegligging en transmissie

BMW schroefde niet enkel het vermogen omhoog van de M8. De BMW versterkte de carrosserie van de BMW M8 voor meer stijfheid en het dak van de Coupé is van koolstofvezel. De remmen hebben zelfs twee modi: comfort en sport. De achttrapstransmissie stuur het vermogen naar alle wielen en indien gewenst alleen naar de achterwielen voor driftplezier.

De prijs van de BMW M8 Coupé en Cabrio?

De prijzen van de nieuwe BMW M8 Coupé en Cabrio maakt het merk in augustus bekend. Hij zal duurder zijn dan de BMW M850i, en die kost je 171.650 euro. De marginaal langzamere BMW M5 kost je trouwens 164.942 euro. Handig om in je overweging mee te nemen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws