'BMW M8 wordt snelste M ooit op de Ring'

Geen enkele auto van de M-afdeling deed de Nürburgring sneller

BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage
BMW M8 in camouflage

Markus Flasch is sinds vorig jaar de grote baas van BMW’s M-afdeling en meneer Flasch is niet bang om grootse uitspraken te doen. Over de BMW M8 durft hij nu alvast te zeggen dat het ‘de snelste BMW M-auto op de Nürburgring Nordschleife ooit zal worden’. Sneller dan zijn kleinere en lichtere broers zoals de BMW M5 en de M4.

Flasch sprak met het Australische Motoring. En als het de snelste M op de Norschleife ooit is, dan kun je het net zo goed de snelste productie-BMW op de Nürburgring ooit noemen. Een non-M-dieseltje zou immers niet sneller zijn. ‘Deze auto wordt de ultieme performance-machine die we aan zullen bieden’, vult Flasch aan.

Waarom de BMW M8 zoveel sneller is dan zijn bloedverwanten? ‘Het zwaartepunt van de BMW M8 is 24 millimeter lager dan dat van de M5. Je zit ook lager in de M8. We maakten de neus veel stijver en het sturen… voelt anders’, vertelde hij tegen de Australische pers. De BMW M8 komt later dit jaar.

Het acceleratiegeweld is een samenspel van de 4,4-liter V8 van BMW met ‘meer dan 600 pk‘ en de xDrive-aandrijflijn. Vierwielaandrijving, dus, tot je dat niet meer wilt. Net als bij de BMW M5 kun je al het vermogen naar de achterwielen sturen. De M5 Competition speelt overigens met 625 pk – verwacht ook maar zoiets voor de BMW M8.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws