
Markus Flasch is sinds vorig jaar de grote baas van BMW’s M-afdeling en meneer Flasch is niet bang om grootse uitspraken te doen. Over de BMW M8 durft hij nu alvast te zeggen dat het ‘de snelste BMW M-auto op de Nürburgring Nordschleife ooit zal worden’. Sneller dan zijn kleinere en lichtere broers zoals de BMW M5 en de M4.
Flasch sprak met het Australische Motoring. En als het de snelste M op de Norschleife ooit is, dan kun je het net zo goed de snelste productie-BMW op de Nürburgring ooit noemen. Een non-M-dieseltje zou immers niet sneller zijn. ‘Deze auto wordt de ultieme performance-machine die we aan zullen bieden’, vult Flasch aan.
Waarom de BMW M8 zoveel sneller is dan zijn bloedverwanten? ‘Het zwaartepunt van de BMW M8 is 24 millimeter lager dan dat van de M5. Je zit ook lager in de M8. We maakten de neus veel stijver en het sturen… voelt anders’, vertelde hij tegen de Australische pers. De BMW M8 komt later dit jaar.
Het acceleratiegeweld is een samenspel van de 4,4-liter V8 van BMW met ‘meer dan 600 pk‘ en de xDrive-aandrijflijn. Vierwielaandrijving, dus, tot je dat niet meer wilt. Net als bij de BMW M5 kun je al het vermogen naar de achterwielen sturen. De M5 Competition speelt overigens met 625 pk – verwacht ook maar zoiets voor de BMW M8.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Bij de duurste nieuwe BMW van Nederland zit je bij Spider-Man op schoot


Het BMW Museum verkoopt dit 850 CSi-prototype met slechts 8.700 km op de teller



Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef


Jeff Koons heeft opnieuw een BMW-artcar gemaakt (en jij kunt hem dit keer kopen)


BMW M8 krijgt kleine facelift


De eerste elektrische BMW i5 krijgt een M Performance-model en een i5 Touring


BMW gaat nooit meer een Z4 M Coupé maken


Waarom er een laagje ijs op het vulpistool zit na het tanken van waterstof


Met de iX5 Hydrogen (op waterstof) wil BMW de druk op het elektriciteitsnet verlagen


BMW i7 review: Hoe rijdt het elektrische vlaggenschip van BMW?


Buitenkans: Het beste van vijf generaties M3 en M4 kan in één keer van jou zijn



De duurste BMW die in 2022 in Nederland is verkocht, valt wat tegen



Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef


De Zacoe BMW M8 GC is overbodig


G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk


BMW M8 wordt live aan stukken geknipt


BMW M8 Competition Cabrio


BMW-rijder denkt dat ie in online lobby zit


Compilatie: Onveilige momenten op de Nürburgring


Touristenfahrten 2022 begint op 12 maart


Camaro op de Nürburgring blaast iets op


VW Golf ’Ring Tracktor’ kan van jou zijn


Porsche 718 Cayman GT4 RS: welke motor?


De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off



Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7



Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)


Er komt een mobiele flitser die dronken bestuurders kan signaleren


Mooie bergpassen straks ook verboden voor benzineauto’s door milieuzone


Oeps: De nieuwste optie van Audi is een plantje voor op de airbag


Europese automerken luiden noodklok: ‘EU geeft teveel steun aan Chinese autofabrikanten’


Nieuwe dashcam-app stuurt bewijs van overtredingen direct naar de politie


Reacties