
Eerder deze maand scherpt BMW de X5 en X6 aan met onder meer een setje nieuwe koplampen. Het is daarom geen verrassing dat de M Competition-versies van deze auto’s dezelfde behandeling krijgen. Het grote nieuws is dat de 4,4-liter V8-motor nu hulp krijgt van een piepklein elektromotortje om het verbruik iets te drukken. De BMW X5 M Competition en X6 M Competition zijn nu dus mild-hybrides.
Net als bij de normale SUV’s voegt BMW een ieniemienie 48-volt systeem toe. Hij ligt bij de versnellingsbak en zorgt voor 12 pk. Het totale vermogen blijft overigens gelijk met 625 pk en 750 Nm net als de 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide auto’s. De topsnelheid ligt op 250 km/u, maar die kan verhoogd worden met het M Drivers-pakket naar 290 km/u.
Wat valt er nog meer onder de facelift?
De eerste drie versnellingen zijn korter geworden en de schakeltijden zouden korter moeten zijn. Ook het vooraanzicht is anders dankzij een Lexus-achtige zwarte sectie, een andere grille en slankere koplampen. Ook kun je nu de afdekplaat van de motor in CFRP krijgen. Leuk als je alle opties wilt aanvinken, anders zouden we dat lekker laten.
De V8 krijgt een nieuwe luchtinlaat en een verbeterde oliepomp. De ophanging is ook lichtjes herzien. De X5 M en X6 M staan trouwens op 21-inch velgen vóór en 22-inch spul áchter. Vanbinnen krijgen de X5 M en X6 M dezelfde behandeling als de rest van het BMW-gamma: een 12,3-inch scherm achter het stuur dat licht gebogen doorloopt in een 14,9-inch infotainmentscherm.
De prijs van de BMW X5 M Competition en X6 M Competition
Voor de BMW X5 M Competition facelift betaal je in Nederland 224.302 euro. Zijn grotere broer kost hier in totaal 228.283 euro. De X5 M en X6 M zijn overigens alleen als Competition te bestellen. De opties moet je daar nog bij optellen. In april van dit jaar moeten de eerste modellen uit de fabriek in Amerika rollen. Ergens in juni moeten de eerste auto’s zich op de Nederlandse wegen gaan begeven.
Meer van TopGear


De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Reactievermogen redt auto van blikschade

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW X5 M Competition op grijs kenteken scheelt een lieve duit

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

BMW X5 M: driftig dromen

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
