
Eerder deze maand scherpt BMW de X5 en X6 aan met onder meer een setje nieuwe koplampen. Het is daarom geen verrassing dat de M Competition-versies van deze auto’s dezelfde behandeling krijgen. Het grote nieuws is dat de 4,4-liter V8-motor nu hulp krijgt van een piepklein elektromotortje om het verbruik iets te drukken. De BMW X5 M Competition en X6 M Competition zijn nu dus mild-hybrides.
Net als bij de normale SUV’s voegt BMW een ieniemienie 48-volt systeem toe. Hij ligt bij de versnellingsbak en zorgt voor 12 pk. Het totale vermogen blijft overigens gelijk met 625 pk en 750 Nm net als de 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide auto’s. De topsnelheid ligt op 250 km/u, maar die kan verhoogd worden met het M Drivers-pakket naar 290 km/u.
Wat valt er nog meer onder de facelift?
De eerste drie versnellingen zijn korter geworden en de schakeltijden zouden korter moeten zijn. Ook het vooraanzicht is anders dankzij een Lexus-achtige zwarte sectie, een andere grille en slankere koplampen. Ook kun je nu de afdekplaat van de motor in CFRP krijgen. Leuk als je alle opties wilt aanvinken, anders zouden we dat lekker laten.
De V8 krijgt een nieuwe luchtinlaat en een verbeterde oliepomp. De ophanging is ook lichtjes herzien. De X5 M en X6 M staan trouwens op 21-inch velgen vóór en 22-inch spul áchter. Vanbinnen krijgen de X5 M en X6 M dezelfde behandeling als de rest van het BMW-gamma: een 12,3-inch scherm achter het stuur dat licht gebogen doorloopt in een 14,9-inch infotainmentscherm.
De prijs van de BMW X5 M Competition en X6 M Competition
Voor de BMW X5 M Competition facelift betaal je in Nederland 224.302 euro. Zijn grotere broer kost hier in totaal 228.283 euro. De X5 M en X6 M zijn overigens alleen als Competition te bestellen. De opties moet je daar nog bij optellen. In april van dit jaar moeten de eerste modellen uit de fabriek in Amerika rollen. Ergens in juni moeten de eerste auto’s zich op de Nederlandse wegen gaan begeven.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Reactievermogen redt auto van blikschade

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW X5 M Competition op grijs kenteken scheelt een lieve duit

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

BMW X5 M: driftig dromen

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
