Eerder deze maand scherpt BMW de X5 en X6 aan met onder meer een setje nieuwe koplampen. Het is daarom geen verrassing dat de M Competition-versies van deze auto’s dezelfde behandeling krijgen. Het grote nieuws is dat de 4,4-liter V8-motor nu hulp krijgt van een piepklein elektromotortje om het verbruik iets te drukken. De BMW X5 M Competition en X6 M Competition zijn nu dus mild-hybrides.

Net als bij de normale SUV’s voegt BMW een ieniemienie 48-volt systeem toe. Hij ligt bij de versnellingsbak en zorgt voor 12 pk. Het totale vermogen blijft overigens gelijk met 625 pk en 750 Nm net als de 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide auto’s. De topsnelheid ligt op 250 km/u, maar die kan verhoogd worden met het M Drivers-pakket naar 290 km/u.

Wat valt er nog meer onder de facelift?

De eerste drie versnellingen zijn korter geworden en de schakeltijden zouden korter moeten zijn. Ook het vooraanzicht is anders dankzij een Lexus-achtige zwarte sectie, een andere grille en slankere koplampen. Ook kun je nu de afdekplaat van de motor in CFRP krijgen. Leuk als je alle opties wilt aanvinken, anders zouden we dat lekker laten.

De V8 krijgt een nieuwe luchtinlaat en een verbeterde oliepomp. De ophanging is ook lichtjes herzien. De X5 M en X6 M staan trouwens op 21-inch velgen vóór en 22-inch spul áchter. Vanbinnen krijgen de X5 M en X6 M dezelfde behandeling als de rest van het BMW-gamma: een 12,3-inch scherm achter het stuur dat licht gebogen doorloopt in een 14,9-inch infotainmentscherm.

De prijs van de BMW X5 M Competition en X6 M Competition

Voor de BMW X5 M Competition facelift betaal je in Nederland 224.302 euro. Zijn grotere broer kost hier in totaal 228.283 euro. De X5 M en X6 M zijn overigens alleen als Competition te bestellen. De opties moet je daar nog bij optellen. In april van dit jaar moeten de eerste modellen uit de fabriek in Amerika rollen. Ergens in juni moeten de eerste auto’s zich op de Nederlandse wegen gaan begeven.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)