
Eerder deze maand scherpt BMW de X5 en X6 aan met onder meer een setje nieuwe koplampen. Het is daarom geen verrassing dat de M Competition-versies van deze auto’s dezelfde behandeling krijgen. Het grote nieuws is dat de 4,4-liter V8-motor nu hulp krijgt van een piepklein elektromotortje om het verbruik iets te drukken. De BMW X5 M Competition en X6 M Competition zijn nu dus mild-hybrides.
Net als bij de normale SUV’s voegt BMW een ieniemienie 48-volt systeem toe. Hij ligt bij de versnellingsbak en zorgt voor 12 pk. Het totale vermogen blijft overigens gelijk met 625 pk en 750 Nm net als de 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide auto’s. De topsnelheid ligt op 250 km/u, maar die kan verhoogd worden met het M Drivers-pakket naar 290 km/u.
Wat valt er nog meer onder de facelift?
De eerste drie versnellingen zijn korter geworden en de schakeltijden zouden korter moeten zijn. Ook het vooraanzicht is anders dankzij een Lexus-achtige zwarte sectie, een andere grille en slankere koplampen. Ook kun je nu de afdekplaat van de motor in CFRP krijgen. Leuk als je alle opties wilt aanvinken, anders zouden we dat lekker laten.
De V8 krijgt een nieuwe luchtinlaat en een verbeterde oliepomp. De ophanging is ook lichtjes herzien. De X5 M en X6 M staan trouwens op 21-inch velgen vóór en 22-inch spul áchter. Vanbinnen krijgen de X5 M en X6 M dezelfde behandeling als de rest van het BMW-gamma: een 12,3-inch scherm achter het stuur dat licht gebogen doorloopt in een 14,9-inch infotainmentscherm.
De prijs van de BMW X5 M Competition en X6 M Competition
Voor de BMW X5 M Competition facelift betaal je in Nederland 224.302 euro. Zijn grotere broer kost hier in totaal 228.283 euro. De X5 M en X6 M zijn overigens alleen als Competition te bestellen. De opties moet je daar nog bij optellen. In april van dit jaar moeten de eerste modellen uit de fabriek in Amerika rollen. Ergens in juni moeten de eerste auto’s zich op de Nederlandse wegen gaan begeven.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Gasten vullen auto met popcorn

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Reactievermogen redt auto van blikschade

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

Combo-deal: Manhart MHX5 en MH4 GTR

BMW X5 M Competition op grijs kenteken scheelt een lieve duit

BMW X5 M en X6 M, ook als Competition

BMW X5 M: driftig dromen

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

De nieuwe Ferrari 296 Speciale is lichter, sterker, ruiger (en waarschijnlijk duurder)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)
